Viser søkeresultater 1 til 10 av 354

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Jeg er nok overdosert

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg tror det er viktig å ikke trappe ned for tidlig. Jeg har lest om slike tilfeller på amerikanske forum, og da har de måttet starte på ny runde med HC fordi de ble syke igjen. Jeg vil ikke skremme deg Gunnda, men det er jo ikke lenge siden du var veldig syk? Er du sikker på at du er klar for å ha en dose som er under den fysiologiske?
    Vigdis? Gunnda? Andre? Se hvad Anitab skriver om optag af HC og status på mavesyre.... i denne tråd:
    Sitat Opprinnelig skrevet av anitab Vis post
    En måte å teste om du har nok magesyre er visstnok ved å ta en halv teskje natron i et glass vann og drikke på fastende mage(eller godt utenfor måltid). Hvis du IKKE raper etterpå har du for LITE magesyre. Jeg vet dessverre ikke hvor mye vitenskapelig hold det er i denne testen altså.

En annen ikke-vitenskapelig test er å spise rødbeter. Hvis urinen er rød etterpå har du også for LITE magesyre.

Jeg elsker rødbeter og spiser dem i alle varianter. De har alltid farget urinen inntil jeg begynte med Betaine Hydrochloride tabletter til hvert måltid. Nå gir det ikke farge lenger. Så noe skjer i allefall.

Jeg har kunnet redusere kortisontilskuddet jeg tar etter jeg begynte med hydroklorid, antakeligvis pga bedre opptak, og blir fortere mett/spiser mindre. Jeg tror det er pga bedre næringsopptak.
    For lidt mavesyre (uanset om man har refluks eller ej) og den ofte medfølgende kvalme er ret så hyppigt ved slidte binyrer, så måske er Anitabs erfaring værd at tænke nærmere over?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Jeg er nok overdosert

Tusen takk for å bli minnet om dette....husket det da jeg leste det her igjen, ellers var det jo borte.
    Jeg spiser periodevis en del rødbeter, og har ikke merka noe på urinen, men nå skal det dobbelsjekkes igjen!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Jeg er nok overdosert

Takk fra meg også! Har lest at c-vitamin (ascorbicsyre) tatt ved måltid også kan ha god effekt ved for lite magesyre. Skal sjekke meg selv også. Anitab hadde mange nyttige erfaringer..

Lignende tråder

1. Hashimotos og Erfa Thyroid
    Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 10
    Siste melding: 19-10-11, 11:36
  2. Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
    Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 21-03-11, 16:59
  3. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  4. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  5. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 22:09

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg