Hei!

Jeg har visst lavt stoffskifte. Jeg har ikke direkte fått noen diagnose av legen. Men har lagt ut mine blodprøve svar her, og har fått vite at det sansynligvis er lavt stoffskifte.
Jeg har prøvd å lese masse, men det er ikke så mye jeg skjønner..

Jeg skal til legen nå på fredag, halv 9. Skal ikke ta noen prøver da.

Jeg har også lav ferritin, og lav B12. Foreløbig går jeg på niferex mot ferritinen, og skal få et eller annet mot B12´n..
Jeg har også fått vite at jeg ikke kan få noe for lavt stoffskifte før jeg har fått opp B12, og ferritin.

Så har jeg også noen spørsmål..
Hvorfor kan jeg ikke begynne på noe mot stoffskiftet før B12 og ferritin er oppe på "normalt"?
Evnt, er det ikke sikkert jeg har lavt stoffskifte likevel? Sånn, når jeg får opp B12 og ferritin?

Jeg har alltid trodd det var pga mye sykdom og skader, at jeg har vært så sliten og trøtt hele tiden..
Siden jeg var 14, har det vært masse skader, smerte grunnet operasjonen da jeg tok blindtarmen og lignende.

Har nok ikke noe å si, men har vært UTROLIG masse syk siden jul. Hatt kikhoste, halsbetennelse 4 ganger og omgangsyke. (Har tidligere ikke vært noe syk siden 13årsalderen.)

jeg føler også at det jeg sier, har ikke mye å si i forhold til legen, ettersom jeg bare er 19 år. Så alt dere kan komme med, vil virkelig hjelpe!

Jeg er trøtt og sliten hele tiden, ekstremt glemsk, mye svimmel (trolig pga ferritinen) og føler også at noen holder på halsen min hele tiden. Er liksom en klump der, som om jeg ikke får til å svelge. (men det er ikke noe problem)

Hilsen forvirret 19åring.