Jeg tænker stadig - suk
Har været inde og læse om Miacalcic som du anbefalede Anisa. Der står at det anvendes ved for meget calcium i blodet hvordan ved jeg om jeg har for meget? Min hårscanning viste Calcium-1586 (300-1600) Mangnesium-119 (25-125) så ud fra det er det vel ikke for højt selv om det ligger i den øvre ende af scalaen - men igen kan det jo være at min krop ikke passer ind i den scala
Har googlet bivirkninger ved Protelos men finder ikke rigtig noget - måske fordi det kun er afprøvet på patienter der er mellem 80 og skinddøde. Har også googlet på behandling af osteoporose hos unge mennesker - her er der mange der er fortaler for østrogenbehandling. Men jeg er ikke helt tryg ved det. Den priv. praktiserende sygeplejerske foreslog også at jeg kunne begynde med naturligt østrogenplastre og naturligt progesteroncreme eller Evista. Måske er det et bedre valg end knoglemedicin der er beregnet til en anden aldersgruppe. Jeg kommer ikke udenom at min osteoporose kun bliver værre hvis jeg ikke får den rette behandling - jeg er stadig i tivl om hvilken bivirkning der er værst - mulige bivirkninger af en medicin som man ikke kender langtidseffkten af samt et dårligt behandlet stofskifte. Eller et behandlet stofskifte samt muligheden for sammenfald i rygsøjlen med invaliditet til følge - det er sgu ikke fair at jeg skal stå foran sådan et valg i min alder
Jeg har tænkt på hvis jeg lægger Protelos i skraldespanden kan denne plan så være sikker?
Erfa 125mg 1½ stk - taget ved sengetid
Miacalcic 1 x dagligt
Multivitamin 2 x dagligt
D3/K2 1.000IU/45IU 1x dagligt
65mcg chrom 1x dagligt
500mg c-vit 2 x dagligt
Cal/mag 576mg/320mg 8 stk dagligt
3,8 mg mangan 1 x dagligt
Selen 200mcg 1 x dagligt
LCHF kost
½-1 times motion hver dag

Håber at der er nogen der vil svare - jeg ved at jeg har ladet mig påvirke og er gået i en anden retning end jeg før har sagt - håber ikke at jeg har trådt nogen over fødderne - det har ikke været min mening. Men jeg er bange og vil så gerne kunne se trygt ud i fremtiden, men føler at den dør er lukket og en ny og skræmmende er åbnet - er bange for hvad der gemmer sig bag den næste. Ja jeg lader mig påvirke når venner og familie bliver skræmt ved tankem om at jeg har osteoporose - mig der `altid´ har levet sundt, dyrket motion - mange tænker på om de måske også selv kan være ramt når nu jeg er. Jeg ved efterhånden at der ikke er nogen garantier her i livet men jeg har brug for en skudsikker plan og griber fat i hvert et håb jeg kan få.

Kærlig hilsen
Cirkeline