Side 1 av 8 12345678 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 80
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Standard Knogleskørhed!!!!

Hej
    I sidste uge var jeg inde og få lavet en knoglemineralundersøgelse og har fået svar i dag:
    Jeg kan se at du rent faktisk har begyndende knogleskørhed. Det kræver mere intensiv behandling end blot D-vitamin og kalktilskud. Vi skal sammen diskutere hvilket middel du skal have og hvad der kan være af bivirkninger
    Jeg prøver at sige til mig selv at der er en løsning - jeg skal ikke spise piller med bivirkninger men jeg kan mærke at jeg er ved at give lidt op. Følte lige at jeg var ved at være på rette vej og så får jeg denne besked. Jeg er altså kun 36 år - det er alt for tidligt
    Hvad skal jeg gøre

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Knogleskørhed!!!!

Heisann

Jeg husker ikke om du tar tilskudd av D3 (og da også "følgesvennen" K2)

Legger inn disse fra en annen tråd (D-vitamin-forumet):

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Opprinnelig postet av n`Finn
    Jeg har snubla borti andre lands referanseverdier flere ganger.
    Disse har vært langt høyere enn Norske.
    En må huske på hvordan referansegrunnlager blir dannet.
    Dette måler labben i et antall av den aktuelle befolkningen, med det aktuelle instrument.
    Geografi vil altså påvirke referansegrunnlage sterkt.
    Så kan man gå ut med abefalte verdier, noe jeg mistenker er tilfelle når det gjelder D3.
    Men de er bare for lave når man ser disse i et internasjonalt perspektiv.
    Hvorfor er det ikke farlig at en Italiener har 250,
    eller hvorfor skal vi klare oss med 50 når det er for lite for en Franskmann ?

http://www.matoghelse.no/enkeltsider...artanisme.aspx
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Ja - nå ligger jeg såvidt over Fürsts referanseområde ,
    dette etter flere måneder med 5000 IU pr dag (har tatt 100mcg K2 også).
    Tenker ikke å stoppe nå, men roer det litt ned nå som det er SL.

Sjekka linken din - og der sto bl.a:
    "Vitamin D-tilskudd eller sol motvirker bein-skjørhet, stimulerer immunapparatet
    og motvirker trolig diabetes, hjerte- og karsykdom, kreft, forkjølelser og influensa,
    autoimmunsykdommer som MS, bedrer muskelstyrken og balansen og øker forventet levealder.
    Åpenbart finnes det et optimalt nivå for vitamin D,
    og det er helt sikkert langt høyere enn norske anbefalinger.
    "

Tør jeg spørre - hvor høyt har du tenkt å gå n`Finn
    Lette også etter en info-film som Anisa (..?) har lagt inn vedr D-vitamin - men nå må jeg dessverre gå...
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Jeg prøver at sige til mig selv at der er en løsning - jeg skal ikke spise piller med bivirkninger men jeg kan mærke at jeg er ved at give lidt op. Følte lige at jeg var ved at være på rette vej og så får jeg denne besked. Jeg er altså kun 36 år - det er alt for tidligt
    Hvad skal jeg gøre
    Ingen grund til at opgive. Jeg er SIKKER på, at 1 år med kombinationen af D- og K-vitamin, selv helt uden tilskud af calcium, vil overraske både dig og dine læger.

Sagen er, at tilskud af D3-vitamin kun gavner halvt af det det kunne, hvis det var kombineret med K-vitamin. Som regel er det, at D-vitaminmangel følges ad med K-vitaminmangel, da disse to kan slet ikke arbejde uden hinanden. Men det ved vores læger ikke mere om, end de ved om de fleste andre mikronutrienter.

Sagen er også, at det er kroppens "calcium-genvindings-apparat" som ikke fungerer ordentligt, uden disse to vitaminer i forening. Jeg skriver "genvindings" fordi calcium i MEGET høj grad genvindes internt i kroppen. Faktisk er "for meget" calcium nærmest værre (for helbredet) end for lidt.

Selv kan jeg sige, at mens mine egne knogler var 48 år gamle for 10 år siden, er de i dag ikke en dag over 25. Det er nu ca. 3-4 år siden at jeg begyndte bruge comboen: D3/K2 og dette vel at mærke, uden at jeg nogensinde har brugt selvstændig tilskud af calcium, heller ikke fra mælkeprodukter da jeg kun bruger piskefløde i kaffen og ellers ikke mælke-noget overhovedet.

Jeg kunne skrive side op og side ned i emnet her, men hvad med at du selv - Cirkeline - prøver at læse lidt om det rundt om på nettet? Du kan starte her på forummet i tråden K vitamin og lavt stoffskifte og ellers søg på Internettet efter vitamin K osteoporosis og du vil blive forbavset over det du finder af info, kan jeg love for.

Håber du gider komme tilbage og fortælle hvad det har fået dig til at føle og tænke.
    Forhåbentlig meget bedre tanker og følelser, end dem der har fået dig til at poste tråden.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Standard Sv: Knogleskørhed!!!!

Jeg takker af hele mit hjerte for jeres hurtige tilbagemeldinger Det har givet mig lidt ro i sjælen - hvad skulle jeg dog gøre uden det her forum.
    Jeg har læsestof til noget tid i de filer i har sendt til mig så nu går jeg i krig - der skal være en anden løsning og ud fra hvad i skriver er der håb og jeg skal nok vende tilbage Anisa
    Endnu engang tak for jeres hurtige svar

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Masser af håb!! Glæder mig til at høre fra dig (snart ), Cirkeline
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Lette også etter en info-film som Anisa (..?) har lagt inn vedr D-vitamin - men nå må jeg dessverre gå...
    Det må være dette fantastiske foredrag, du mener, Kevlin? Det tror jeg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Om jeg husker riktig er det vel heller ikke så lenge siden du byttet til Erfa? Jeg har iallfall lest på thyroid.about.com en historie om ei som fikk høyere beintetthet etter å ha begynt på thyroid. Den inneholder jo som kjent også calcitonin: http://www.vivo.colostate.edu/hbooks...alcitonin.html ... i motsetning til t4-medikament.

Få målt d-vitaminstatusen din og begynn med d3+k2, og om du orker - begynn å løfte vekter eller start med en sport med "hopp og sprett" (eller jogging). Alt dette er naturlige kilder til beinoppbygging. Og for all del - følg opp med en ny undersøkelse om et år eller to.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Så nu er det hele kopieret og så går den vidre søgning ind på nettet inden jeg vil sætte mig og læse og blive klogere
    Kevlin - D3 tager jeg men ikke K2 - endnu. Jeg kan se at du er oppe på pænt høje doser - selv tager jeg kun 125mg om dagen og det er vist ikke nok Hvor meget skal jeg tage før at det er opbyggende?

Anisa - jeg må indrømme at jeg var lidt shockeret i går hvilket mit indlæg bar præg af - jeg var alene hjemme og kunne ikke rumme beskeden helt alene og satte mig derfor ned og skrev indlægget - men i dag er jeg fuld af håb - der kan gøres noget så jeg kan komme udenom den grimme medicin og vigtigst af alt det er noget jeg selv kan gøre. Jeg er glad for at jeg selv foreslog lægen at få taget undersøgelsen - tænk hvor længe jeg kunne have gået uden at vide noget. Nu får jeg bremset det og de skal jeg jo være meget taknemmelig for.

Smgj - Du husker helt rigtigt jeg er skiftet til Erfa og fik besked i går om at de kommer om 2-4 uger. Jeg havde ikke flere piller den 13/1 så nu venter jeg med glæde og en stor portion tålmodighed på at pakkeposten kommer
    Jeg fik målt mit D-vitaminniveau i september sidste år og så vidt jeg husker lå det på 125, men jeg vil sørge for at få målt niveauet undervejs. Jeg vil også begynde at tage D3/K2 - mon ikke jeg kan få det fra Iherb/nowfoods?
    Jeg styrketræner 3 gange om ugen og har ingen bil så al transport er via cykel eller på gåben så jeg sørger for at få motion, men det er ingenting set i forhold til hvordan jeg trænede før. Men det har jeg det helt fint med for jeg tror på at det er et mere sund og velafbalanceret niveau i dag.

Nu skal der søges og læses

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg fik målt mit D-vitaminniveau i september sidste år og så vidt jeg husker lå det på 125, men jeg vil sørge for at få målt niveauet undervejs. Jeg vil også begynde at tage D3/K2 - mon ikke jeg kan få det fra Iherb/nowfoods?
    Først - så godt å høre at du har mot igjen.

Dernest. D+K-vitaminer har now-foods, ja. Kjøpe dem kan du hvorsomhelst. Jeg kjøper mine fra UK for å slippe USA/EU-problemer.

125 i september er bra - men august/september er vel vanligvis toppmåneden, etter sommer og (kanskje) sol.

Videre - sjekk magnesium. Etter det jeg kan finne er også magnesium vesentig for beintettheten.
    http://bone-muscle.health-cares.net/...-magnesium.php
    http://www.brighthub.com/health/wome...les/30120.aspx
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Jeg er glad for at jeg selv foreslog lægen at få taget undersøgelsen - tænk hvor længe jeg kunne have gået uden at vide noget. Nu får jeg bremset det og de skal jeg jo være meget taknemmelig for.
    Når du kommer i permanent behandling med Thyroid, kommer også det til at bremse den "naturlige" aldersbetinget reduktion af knoglemassen.
    Jeg vil også begynde at tage D3/K2 - mon ikke jeg kan få det fra Iherb/nowfoods?
    Ikke Iherb, hvis det ikke skal havne i tolden, pga. styrken og import fra landene udenfor EU. Koster også for meget i told og afgifter af samme årsag, hvis det skulle lykkes at få den igennem. Få hellere fat i samme fra Bigvits.co.uk (indenfor EU) til en virkelig billig penge. Et virkelig godt, netsted at handle NOW-produkter, uden fare for at overbetale told og afgifter, mener jeg.

Anbefaler fortsat google efter vitamin K osteoporosis.

Don't be a stranger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Wink Sv: Knogleskørhed!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det må være dette fantastiske foredrag, du mener, Kevlin?
    Takk - den var det jeg tenkte på. Også var det jo et par fine videoer til

Kevlin - D3 tager jeg men ikke K2 - endnu. Jeg kan se at du er oppe på pænt høje doser - selv tager jeg kun 125mg om dagen og det er vist ikke nok Hvor meget skal jeg tage før at det er opbyggende?
    Hos antiaging kan du få kjøpt D3-kapsler som inneholder 50 000 (femti tusen - ja)IU.
    selv bruker jeg minst 5000 IU om dagen - om vinteren - de er fra now. K2 kjøper jeg også now sine
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 1 av 8 12345678 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn