Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen

Jeg mener at det er en helt forfeilet politikk av foreningen å forsøke å sammarbeide med leger, helsevesen, sosilamyndigheter o.l. - de er vår motpart ! Det viser de i ett og alt.
De tviholder på et foreldet syn på vår tilstand, på våre følgesykdommer og på symptomene som i de fleste tilfeller bagatelliseres vekk.
De tviholder på en foreldet monostrukturert behandling, selv om de uten å ha adekvat statistikk, påstår at bare er 10-12% som ikke får en tilstrekkelig behandling. På samme innpust gir de blanke blaffen i å behandle dem !
De nekter å ta andre adekvate thyroxinkilder med i behandlinsopplegget !
De vil at alle skal ta bussen å være fornøyd med det ! Og de som ikke kan, kan gå, og attpåtil betale selv !
Dette var da en veldig generalisering:-)
Jeg kunne ikke vært mer uenig. Klart vi må se på legene som våre medspillere, ikke motstandere. Tenkt deg hvis vi hadde møtt opp på en legekonsultasjon og behandlet legen som om en motstander vi skulle nedkjempe. Tror du legen ville fått lyst å hjelpe oss da?

Jeg synes du er litt urettferdig mot legestanden. Det er mange leger som gjør en kjempebra jobb. Mulig jeg selv rett og slett har vunnet i lotto mtp lege, men jeg tror ikke jeg er den eneste som får bra behandling. Men selvfølgelig er det leger som gjør en dårlig jobb og. Slik er det vel i alle yrker.