Vel, jeg har ikke misforstått NTF, og jeg snakker for meg selv.
Jeg har sagt det før - jeg velger å bli medlem av en forening som har mest mulig sammenfall med mine sysnpunkter og interesser og jeg melder meg ikke inn i Hells Angeles for å forandre noe - uten sammenlikning forøvrig. Så kan man jo diskutere hvem som har størst grunn til fornærmelse.
Jeg orker ikke ta den faiten !

Som deg, gikk jeg det meste av yngre år u-behandlet - og når jeg først ble behandlet gikk det jo rett til helvete.
Jeg klarte å jukse å bedra meg ut av behandlingsregimet i 04 og har siden fått ett nytt liv, som jeg må betale for selv.

Men først innom en forsinkende psykiatri - som så mange andre.
Jeg forsto meget godt hvor det bar hen, men legene lot det bare skje.
Jeg spurte hver eneste en flere ganger om det ikke fantes andre medisiner enn Levaxin - og fikk svar av hver enenste en at det fantes ikke !
Jeg henvendte meg også (i tidlige tider) til foreningen med samme spørsmål - og fikk samme svar !

Jeg mener at det er en helt forfeilet politikk av foreningen å forsøke å sammarbeide med leger, helsevesen, sosilamyndigheter o.l. - de er vår motpart ! Det viser de i ett og alt.
De tviholder på et foreldet syn på vår tilstand, på våre følgesykdommer og på symptomene som i de fleste tilfeller bagatelliseres vekk.
De tviholder på en foreldet monostrukturert behandling, selv om de uten å ha adekvat statistikk, påstår at bare er 10-12% som ikke får en tilstrekkelig behandling. På samme innpust gir de blanke blaffen i å behandle dem !
De nekter å ta andre adekvate thyroxinkilder med i behandlinsopplegget !
De vil at alle skal ta bussen å være fornøyd med det ! Og de som ikke kan, kan gå, og attpåtil betale selv !

Og DET kan ikke foreningen sitte å sepå - og derfor går det heller ikke samarbeide med de ansvarlige ! Det må et rabalder til - ikke noen snikrevolusjon.

Så Bente Bakke, setter jeg stor pris på at du toner flagg og identifiserer deg, og legger fram foreningens syn på hva den mener er den beste måten å nå målet på.
Jeg er bare ikke enig.