Sitat Opprinnelig skrevet av baremei Vis post
Mange her abonnerer ikke på Thyra, og i hvert fall jeg har ikke fjerneste peiling på hva du snakker om. Et sammendrag ville vært fint.
Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
Aller først presiserer jeg at dette er min SUBJEKTIVE oppfattelse!! (Jeg trodde faktisk at bladet lå ute på nett, men skjønner at det gjør det ikke. Beklager.)
Sitat:(fra forbundslederens åpningstale ved NTF,s landsmøte)

"Dagens pasienter søker på nettet når de ikke er tilfreds med hjelp og informasjon fra legen.........
man finner også nettsteder med et mindre seriøst innhold. Her kan noen av brukerne nærmest oppkaste seg til eksperter og blir oppfattet som guruer av brukerne. De er raske til å stille diagnoser og anbefale preparater og doseringer.Flere kritiserer NTF fordi vi ønsker å samarbeide med leger og legemiddelindustri for at pasientene skal få bedre behandling. Vi skal derfor angivelig være kjøpt og betalt og har ikke selvstendige meninger om noe som helst. Jeg advarer mot mye av det som finnes på slike nettsider."
Som sagt er dette generelle vendinger, men JEG følte vel at vi var tiltenkt noe av dette. Mulig det er å være" på viddene"!
Beklag ikke Gunnda Talen ligger på nettet: Forbundsleder Bente Bakkes åpningstale

Vi hæftede os dog ved noget andet i talen: "Siden begynnelsen av juni har vi midt i september hatt over 20.000 treff på den nye nettsiden, og det sier noe om det store informasjonsbehovet." Dvs. over 20.000 træf på 3,5 måneder.

På Sonjas Stoffskifteforum er der mellem 30.000 og 35.000 træf om ugen, så vi er enige i - informationsbehov er meget stort.