Viser søkeresultater 1 til 10 av 81

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    36
    Meldinger
    100

Standard Sv: Kanskje har jeg ME?

Sitat Opprinnelig skrevet av Cathy Vis post
    Hilde M:
    Jeg har vært hos samme lege som deg. Etter 3 minutter inne hos han, spurte han: "Har du hørt om kronisk utmattelsessyndrom - ME"? Og det etter bare så vidt å ha slengt et blikk på noen gamle blodprøvesvar og uten å ha tatt nye blodprøver! Han vi ha meg tilbake i september for å ta arbeids-EKG. Han mener han kan stille ME-diagnose ut i fra det. Jeg er OVERBEVIST om at jeg ikke har ME, og NEKTER å få den diagnosen. Da skal i hvertfall stoffskiftet være enda bedre regulert, og jeg skal ha forsøkt litt med å endre kosthold etc. Dessuten er jeg i full jobb, trener, går tur med hunden minst 1 time hver dag og er sammen med venner. Da jeg fortalte han det, svarte han at "Jaja, men det finnes forskjellige grader av ME". Jeg har mistet mesteparten av respekten for han, og kommer ikke til å gå til han for å ta arbeids-EKG. Har lest litt om han på nettet, og har fått inntrykk av at mange som tror de har ME, men ikke har fått diagnose av andre leger, går til han for å få en diagnose. Det er godt mulig han har vært flink i forhold til deg, men jeg merker i hvertfall at jeg ikke er klar for å gå noe mer til han...

Kan man stille en ME-diagnose på et så tynt grunnlag?!? Da er det i hvertfall ikke rart at så mange har den diagnosen.....
    Jeg krysset av på et sjema med symptomer, og forklarte om utmattelse, lang restitusjon etc. Det, sammen med at det startet med influensa, gjorde at han sa jeg hadde CFS etter den første timen jeg var der. Ja, diagnosen passer, men det er jo flere sykdommer som har like symptomer f.eks lyme's disease, hypothyreose, binyreproblemer etc.

Hvorfor jeg hadde så høy tsh, har jeg ikke fått noen forklaring på.

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    76

Sitat Opprinnelig skrevet av HildeM Vis post
    Jeg krysset av på et sjema med symptomer, og forklarte om utmattelse, lang restitusjon etc. Det, sammen med at det startet med influensa, gjorde at han sa jeg hadde CFS etter den første timen jeg var der. Ja, diagnosen passer, men det er jo flere sykdommer som har like symptomer f.eks lyme's disease, hypothyreose, binyreproblemer etc.

Hvorfor jeg hadde så høy tsh, har jeg ikke fått noen forklaring på.
    Så rart... Mister sååå respekten for noen leger. Enkelte tror tydeligvis bare de kan leke "Gud" og stille diagnoser helt ukritisk. Jeg skulle ikke krysse av på noe skjema. Han spurte om jeg hadde hatt noen infeksjon, men det har jeg ikke. Likevel hintet han om at det sannsynligvis er ME som feiler meg. Jeg skal ikke tilbake til den legen, det er helt sikkert. Hva gjør du videre da?

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    36
    Meldinger
    100

Sitat Opprinnelig skrevet av Cathy Vis post
    Så rart... Mister sååå respekten for noen leger. Enkelte tror tydeligvis bare de kan leke "Gud" og stille diagnoser helt ukritisk. Jeg skulle ikke krysse av på noe skjema. Han spurte om jeg hadde hatt noen infeksjon, men det har jeg ikke. Likevel hintet han om at det sannsynligvis er ME som feiler meg. Jeg skal ikke tilbake til den legen, det er helt sikkert. Hva gjør du videre da?
    Skjemaet hadde jeg fått av fastlegen min. Jeg vet ikke hva jeg skal, eller kan, gjøre videre. Jeg har en time en eller annen gang på østen, men jeg husker ikke når.

Lignende tråder

1. Kanskje vitamin D kan kurere sykdommer?
    Av Sonja Midtlien i forumet D-vitamin
    Svar: 6
    Siste melding: 15-07-10, 06:51
  2. Må kanskje opereres - men hva med etterpå?
    Av Abiela i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 9
    Siste melding: 06-05-10, 22:25
  3. Funnet kul - kanskje opereres!
    Av Gulsol i forumet Operasjonssalen
    Svar: 2
    Siste melding: 16-04-09, 12:41
  4. Kanskje bokplaner om overvekt
    Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 17
    Siste melding: 05-05-06, 17:41

Søkeord for denne tråden