Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
Det lyder som en god ide at sænke dosis inden jeg helt ophører med egenproduktion
Det er ikke "egenproduktion" det handler om. Der handler om, at tilførsel af for meget hormon, kan få kroppen til at lukke ned en del celle-receptorer, for at forhindre at kroppens celler oversvømmes med for meget hormon.

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
Men jeg har måske et problem ved at jeg skal tage min medicin mod knogleskørhed 2 timer efter sidste måltid om aftenen. Jeg har ringet til mit lokale apotek for at høre om de kunne påvirke hinandens optagelse, men hun kendte ikke til Erfa Thyroid, så måske skal jeg maile til det tyske apotek hvor jeg købte dem. Ellers skal jeg sørge for at få aftensmad senest kl 18 - så 2 grain Erfa kl 1930 og Protelos kl 2130 - så er det slut med aftensnack Vil det være sikkert at gøre det på denne måde? Jeg skal have taget nye blodprøver om 2 mdr. så det vil være en fin prøvetid.
Cirkeline. Glem hellere hvad jeg har skrevet. Det dur ikke. Det er hele humlen at Erfa skal virke MENS DU SOVER. Jeg var ikke klar over, at du alligevel valgte at komme i medicinsk behandling for "begyndende knogleskørhed", til og med på livstid.... Vi har snakket om det her og jeg havde håbet, at du ville vælge en mere helsebringende metode til at styrke din knoglemasse. Nu mangler det kun, at du også bliver sat i behandling med statiner, for at forebygge bivirkninger af Protelos.... med Aspartam til og med.

Desuden er Protelos beregnet kun til kvinder efter overgangsalderen og undersøgt i kliniske forsøg, hvor langtidssikkerheden er evalueret hos postmenopausale kvinder med fuldt udviklet osteoporose, der blev behandlet i op til 56 måneder med 2 g strontiumranelat daglig eller placebo. Gennemsnitsalderen var 75 år, og 23% af de deltagende patienter var 80-100 år. Du er kun 36 for Guds skyld!

Hvorfor anbefalede lægen dig ikke næsespray Miacalcic® i stedet for? Den indeholder ren calcitonin i tillæg til den calcitonin der findes i Erfa og som alle raske skjoldbruskkirtler selv producerer og forebygger netop... knogleskørhed. Men Miacalcic® kan købes i håndkøb og måske derfor bliver ikke værdsat af en "moderne" læge? Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg er chokeret. De er sørme ved at gøre dig til en multifarmakologisk patient, hvor behandlingen af hypothyreose bliver fortrængt i baggrunden og kan miste sin effekt.... Jeg er ked af det. Det er jeg virkelig... Min kritiske indstilling til lægestanden er ved at blive afløst af rent had, når jeg læser om utidige dispositioner foretaget af kemiliderlige læger, der ikke evner at anlægge en helhedsvurdering.