Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Threaded View
-
28-06-11, 14:57 #27
Sv: Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Jeg har gått over på lavkarbo. På lavkarbo spiser man lite karbohydrater (f.eks. ikke sukker, potet, ris, pasta,hvitt mel, etc) og spiser istedet mer fett, for det er fettet som da blir energikilden til kroppen. Vurderer sterkt å gå over til rent glutenfritt etterhvert. Pr. i dag er det kun litt kruskalkli og litt havremel i kosten min som inneholder gluten.
Om du liker havregrøt, så finnes det glutenfri gavre. Havre inneholder i utgangspunktet ikke gluten, men under behandling på møllene, kan det likevel bli rester av gluten fra annen produksjon som havner i havreposen.
Jeg lager glutenfrie og eggfrie knekkebrød som er deilige som de er eller med ost eller pålegg. Her er oppskriften:
100 gram mandler males opp i foodprosessor (du kan kjøpe ferdig mandelmel, men det er ganske dyrt mel)
50 gram sesamfrø
25 gram linfrø
1/4 ts salt
1 stor ss fiberhusk
2 1/2 dl kaldt vann
Bland alt og la det svelle 5 minutt (blir en fast masse etter fem minutt)
Fordel dette utover en bakepapirkledd stekeplate ned slikkepott.
Snitt opp røren i passe knekkebrødstørrelse (jeg deler dele i 16 knekkebrød)
Stekes ved 160 grader varmluft i ca 45 minutt. Deles opp i knekkebrødbiter (de flyter litt sammen mens de steker), snus og tørker videre i ovnen med halvåpen dør (varmluft 160 grader) i ca tre kvarter til de er tørre.
Jeg pleier tredoble oppskriften og lage tre brett på en gang...stor familie som elsker lavkarbomaten min.
Ellers kan man f.eks blande creme fraiche og kesam, tilsette litt ferske bær og søting etter behov. Det er nesten litt risfrutti-aktig i smaken.....
Jeg er klar over det kan virke skremmende å kutte ut brødskiva man har spist i 40 år, men jeg gikk rett over til lavkarbo fra vanlig norsk kost i februar/mars, og det gikk helt fint. Faktisk så bra at guttene mine skryter til vennene hvor heldige de er som har ei mor som pgså har fått seg diabetes 1
Lykke til!
Lignende tråder
-
Forhøyet anti TPO høyt stoffskifte.
Av ElisabethA i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 10Siste melding: 20-03-11, 13:43 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08

Svar med sitat

Bokmerker