Viser søkeresultater 1 til 10 av 80
Tråd: Knogleskørhed!!!!
Threaded View
-
28-06-11, 14:42 #18
Sv: Har brug for lidt hjælp!!!
Blondie og Anisa TAK for jeres hurtige svar

Jeg var ikke klar over at fibre kunne hindre optagelsen af stofskiftemedicinen - det er godt at vide, men jeg spiser efter LCHF principperne så de eneste fibre jeg får er via grøntsager. Fordøjelsen er helt optimal efter jeg er gået over til LCHF, men du har helt ret at der der jo alligevel godt kan være problemer med optagelsen
Det lyder som en god ide at sænke dosis inden jeg helt ophører med egenproduktion
Men jeg har måske et problem ved at jeg skal tage min medicin mod knogleskørhed 2 timer efter sidste måltid om aftenen. Jeg har ringet til mit lokale apotek for at høre om de kunne påvirke hinandens optagelse, men hun kendte ikke til Erfa Thyroid, så måske skal jeg maile til det tyske apotek hvor jeg købte dem. Ellers skal jeg sørge for at få aftensmad senest kl 18 - så 2 grain Erfa kl 1930 og Protelos kl 2130 - så er det slut med aftensnack
Vil det være sikkert at gøre det på denne måde? Jeg skal have taget nye blodprøver om 2 mdr. så det vil være en fin prøvetid.
Jeg tog 2 grain i morges og 1 grain i formiddags - vil det være ok at tage 2 grain i aften eller skal jeg vente til i morgen aften? Det skal blive SKØNT at få mere "vågne" morgener
Meget spændende læsning"intercellulær hypothyreose og stress". Jeg har for længe siden spurgt lægen om jeg kunne få målt rT3 - svaret var at man for mange år siden var stoppet med at måle det, fordi det ikke rigtig kunne bruges til noget...... det er ikke ligefrem det jeg læser ud af hvad du skriver Anisa
Vedr ferritin har jeg lige set mine gamle blodprøvesvar igennem og ser at det aldrig er blevet målt. Men jeg tror at det er lidt op ad bakke at få målt andet end TSH, T3 og frit T4, men jeg må se hvad jeg kan gøre.
Testen for at udeluke at jeg har depression får jeg lov til at tage foran en psykriater - har i dag fået indkaldelse til samtale - puha jeg er allerede nervøs
Men jeg håber at depressionsteorien kan blive begravet en gang for alle, men ud fra Goldbergs depressionsskala lader det til at blive svært. Jeg vil gå ind på K10 og registrere mig og så læse de to tråde du har vedhæftet Anisa. Men en anden sagsbehandler sagde at hvis jeg fik at vide at jeg skulle tage antidepressiv af psykriateren, så havde jeg ikke lov til at sige nej - det er skræmmende at blive umyndiggjort på den her måde når jeg bare gerne vil være rask.
Kærlig hilsen
Cirkeline
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Svar med sitat

Bokmerker