Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Threaded View
-
24-06-11, 21:44 #16
Sv: Grusom ventetid. Høyt anti-TPO og høyt stoffskifte.
Hei Anisa og takk for langt og opplysningsrikt svar

Den eneste legen jeg har vært hos er min fastlege. Når han oppdaget mitt forhøyede stoffskifte i månedsskiftet så sendte han henvisning direkte til spesialist på sykehuset.
Legen på sykehuset har fått ettersendt prøvene mine og jeg har ringt for å høre om å få time til utredning tidligere enn 6/7, men det lot seg ikke gjøre. Slik som de vurderte det var jeg visst ikke syk nok i henhold til prøveresultatene til å få øyeblikkelig hjelp. Jeg forstår godt at det er trangt om plassen hos mange spesialister, men mine symptomer blir ikke akkurat bedre ettersom dagene går og da presser man jo gjerne på for sin egen del ikke sant. TRAS og T3 er ikke tatt av min fastlege, bare T4,TSH og Anti-TPO samt kolestrol,B12,jern etc som alle hadde tilfredstillende verdier. Den 4/7 skal jeg ta nye blodprøver på sykehuset i forkant av utredningstimen og da tar de vel alle slike prøver automatisk gjør de ikke?
Nå har jeg hatt 2 hyperdager uten smerter i kroppen og selvfølgelig masse energi. Vaska hus, ryddet ,laget mat etc. Idag er jeg som en sekk med poteter. Sitter bare og orker ingenting. Verker i muskler og ledd akkurat som når en har influensa og ekstra svimmel. Kjempevarm det ene minutt til å fryse det andre.Litt sår hals også idag.Er det straffen for at jeg har vært altfor aktiv at jeg blir slik eller er det typiske hyposymp.? Skal jeg varsle legen min eller sykehuset om at jeg ikke bare er hyper akkurat nå, men har symptomer fra begge hold? For situasjonen har jo forandret seg den siste uka til kun å ha hyper, til begge sider. Jeg tar 80mg Inderal hver dag og skjelver ikke nå, ingen nervøs følelse og den høye pulsen og hjertebanken er ikke like intens. Det hender den løper litt ennå men kan holde det ut. Men om det er på vei ned igjen, er det da så lurt å ta betablokkene tenker jeg på. Huff så mye å gruble på. Dette tar på kropp og sjel...
Så mine symptomer går jo hulter til bulter og kan aldri vite hvordan neste dag vil bli. Om det skulle være Hashimoto's tyreoiditt med komplikasjonen Hashitoxicosis,vil de da vente til anfallet med T4-kicket er over før de gir behandling? Hva er vanlig å gjøre i de tilfeller? Jeg leste om en dame som hadde den komplikasjonen, og hun var frem og tilbake i 6 år før de til slutt gjorde den helt død med jod. Hvorfor ikke fjerne den kirurgisk eller med jod med en gang når den allikavel er omtrent død, så slipper pasientene den belastningen. For utfallet vil jo bli Hypo til slutt uansett. Er sikkert mye mer komplisert enn det, men det er slik jeg tenker hvertfall. Og akkurat nå så hadde jeg vel gjort hva som helst for at ting skulle bli "normalt".
God Helg fra Lise
Lignende tråder
-
Forhøyet anti TPO høyt stoffskifte.
Av ElisabethA i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 10Siste melding: 20-03-11, 13:43 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08

Svar med sitat

Bokmerker