Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Threaded View
-
21-06-11, 18:10 #13
Sv: Grusom ventetid :((
Det er TRAS man kunne mistænke for at være årsag til de aktuelle problemer. Det kunne være Hashitoxicosis.
Ja, de var fine, de tal, hvis man diagnosticerer og behandler efter de kunstigt skabte, hellige normalområder. Har de ikke målt anti-TPO i 2009? Det lyder ellers som om du havde Hashimoto's allerede den gang, men uden måling af anti-TPO er det kun et gæt. Du har i hvert fald Hashimoto's nu (mener jeg at dømme efter dit skyhøjt anti-TPO), og måske også en komplikation til Hashimoto's - Hashitoxicosis?
Jeg skal desværre af sted (igen-igen) og kan derfor ikke skrive mere pt. Men hvis du orker, kunne du måske læse (og få noget nyttigt ud af) denne artikel, der handler om en case, som faktisk i hovedtræk kunne ligne dit: Autoimmune Thyroid Disease with Fluctuating Thyroid Function. Det er en meget interessant artikel, jeg næsten er sikker på - ingen af dine læger har læst, eller bare tænkt i de baner.
Nogle af konklusionerne er:
- Autoimmun hyperthyreose kan opstå efter mange års hypothyreose hos patienter med Hashimoto thyreoiditis.
- Selv om radioaktivt jod behandling for Graves sygdom er generelt sikker, kan den dog forårsage tilfælde af (ved "falsk" hyperthyreose/red.) en forværring af hyperthyreose, og man bør derfor overvåge patienten i de første par uger efter behandlingen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Forhøyet anti TPO høyt stoffskifte.
Av ElisabethA i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 10Siste melding: 20-03-11, 13:43 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08

Svar med sitat

Bokmerker