Sitat Opprinnelig skrevet av lisereka69 Vis post
Har sett det skrevet om TRAS her inne, blokkerende TRAS. Men har ikke helt skjønt dette jeg enda da

Hva tenker du om prøvene i 2009 i forhold til forandringene nå Anisa?
Det er TRAS man kunne mistænke for at være årsag til de aktuelle problemer. Det kunne være Hashitoxicosis.

Sitat Opprinnelig skrevet av lisereka69 Vis post
I Februar 2009 hadde jeg Ft4 på 12 og TSH var på 2.10 Nå 2 juni 2011 var verdiene Ft4 28 TSH 0,01 ANti-TPO var 1300+. Hadde jeg lavt da i 2009?
Ja, de var fine, de tal, hvis man diagnosticerer og behandler efter de kunstigt skabte, hellige normalområder. Har de ikke målt anti-TPO i 2009? Det lyder ellers som om du havde Hashimoto's allerede den gang, men uden måling af anti-TPO er det kun et gæt. Du har i hvert fald Hashimoto's nu (mener jeg at dømme efter dit skyhøjt anti-TPO), og måske også en komplikation til Hashimoto's - Hashitoxicosis?

Jeg skal desværre af sted (igen-igen) og kan derfor ikke skrive mere pt. Men hvis du orker, kunne du måske læse (og få noget nyttigt ud af) denne artikel, der handler om en case, som faktisk i hovedtræk kunne ligne dit: Autoimmune Thyroid Disease with Fluctuating Thyroid Function. Det er en meget interessant artikel, jeg næsten er sikker på - ingen af dine læger har læst, eller bare tænkt i de baner.

Nogle af konklusionerne er:
  • Autoimmun hyperthyreose kan opstå efter mange års hypothyreose hos patienter med Hashimoto thyreoiditis.
  • Selv om radioaktivt jod behandling for Graves sygdom er generelt sikker, kan den dog forårsage tilfælde af (ved "falsk" hyperthyreose/red.) en forværring af hyperthyreose, og man bør derfor overvåge patienten i de første par uger efter behandlingen.