Viser søkeresultater 1 til 10 av 63

Hybrid View

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    28

Standard Sv: Kreft. Hva kan jeg vente meg?

Så fint at du skal inn og snakke med de på Radiumhospitalet snart. De har jo mye kompetanse, så skriv ned alle spørsmål du lurer på og ikke nøl med å forklare at du ikke er form og trenger mer hjelp enn det du får. Selv om dette er en prosess som tar tid, skal du ikke gå rundt og ha det SÅ fælt. Kanskje er du fremdeles overdosert siden du fortsatt er svimmel og har andre plager?

Har du en god fastlege oppi alt dette? Det tror jeg er viktig. Fastlegen min har nærmest tvunget meg til å ta lengre sykemelding da jeg var litt for ivrig og trodde jeg var i stand til å jobbe igjen. Og takk og lov for det!
    Nå som jeg så smått har begynt å jobbe igjen etter 5 mnd kjenner jeg fortsatt at kroppen blir fortere sliten, og det tar lengre tid å restituere seg (og jeg har til og med sluppet de plagene du har nå...). Så igjen: Stikkordet er tid. Du er viktigst nå. Hvis du greier å fokusere 100% på dét tror jeg du kommer deg mye fortere.

Hvorfor er det mulig du slipper radiojod egentlig? Hadde du ikke spredning?

Klem

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    28

Tusen takk Månestråle

Hyggelig at noen tar seg tid til å svare og kommentere.

Vet du, jeg har ennå ikke fått svar på om det var spredning eller ikke. PÅ siste kontroll var ikke prøvesvarene klare, dvs. 3 uker siden. Og jeg har ikke orket å mase, for det å være på Radiumen igjen, det er det siste jeg vil.

Det er mulig jeg fortsatt er overmedisinert. Tok prøver igjen i går, og får vel svar på de i morgen. Så kjemper videre, og håper ting ordner seg.

Hvordan er det med deg?

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    28

Bare koselig det

Krysser fingrene for at du ikke hadde spredning da! Og hvis du hadde det, er det, som de sa til meg på Radium, det mest vanlige å ha det fremfor å ikke ha det. Og radiojoden er ikke noe å grue seg til. Bare insistér på å få thyrogensprøyter

Hvis det kun er en mnd eller to siden operasjonen din, er det jammen ikke rart du ikke føler deg på topp. Jeg tror mange der ute forventer å være tilbake til det normale altfor fort. Det er jo faktisk sånn at vi har blitt skjært i, fått fjernet et veldig viktig organ (det kalles kanskje ikke organ), og i tillegg har biskjoldbruskkjertlene fått seg en skikkelig trøkk. Men alle har ulike erfaringer, derfor er det umulig å sammenlikne seg med andre, man må rett og slett bare lytte veldig nøye til sin egen kropp. Den vil takke deg for dét.

Med meg går det veldig fint. Jeg tror jeg egentlig har hatt for lavt stoffskifte i flere år før kreften ble oppdaget, så nå tror jeg verdiene mine egentlig er bedre enn tidligere. Jeg har fått så utrolig mye ut av den tiden jeg har gått sykemeldt. Det å kun tenke på meg selv og hva kroppen har gått igjennom har ført til en bevisstgjøring rundt mye mer enn akkurat stoffskiftet. Jeg har sett på dette som en tid for å virkelig røske opp i alt som feiler meg. Derfor har jeg gått til en god privatlege som bl.a. har funnet ut at jeg har glutenallergi og d-vitaminmangel. Dette har jeg også gjort noe med, og føler meg derfor enda bedre pga dette.

Husk også på at når behandlingen er ferdig, kan det hende du får en reaksjon på alt du har vært igjennom som du ikke har greid å bearbeide mens dette pågår. Dermed er det enda en god grunn til å gi seg selv tid. En følelsesmessig reaksjon kan jo være like krevende som de fysiske følgene du gjennomgår nå. La jobb være jobb. Det kommer alltids nye muligheter. Invister heller all tid og krefter i deg selv i denne perioden, så skal du se at du nok kommer til deg selv igjen ganske snart

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    28

Da var det meg igjen... Det blir radioaktivtjod behandling på meg... til høsten. Dette pga ventetid på de sprøytene, og det tror jeg er verdt å vente på. Men psykisk blir det nok en utfordring..

Jeg fikk beskjed på radiumen at det nok var en god stund til jeg kom til å føle meg frisk.. (Om noen gang..)Pga anti TPO som er skyhøy, og problemer med å finne riktig dose på Levaxin. Det er 2 mnd siden operasjon, og jeg føler meg ikke i form.

Muskelvondt og sliten, samt dårlig hukommelse og svarte tanker.. Men prøver å holde meg oppe, og tenker at det vil bli bedre. Samtidig tror jeg at jeg må bedre/ endre kostholdet mitt...

Så i morgen ryker drømmejobben min.. Helsa før jobb! Men med tårer i øynene og klump i halsen. Denne jobben har jeg jobbet beinhardt for i 4 år.. Og nå føles det som det blodslitet ikke har vært verdt noe...

Ja, jeg klager.. Furter.. Men bare i dag og i morgen!

Den som gir seg er en dritt, og jeg har ikke gitt meg ennå.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    28

Kjære Miori

Jeg skjønner godt at dette føles tungt. Både med helsa og med den jobben. Men du skal nok se at du får det bedre. Kanskje vil det bare ta litt lenger tid for deg enn for andre, men hvis viljen og tanken er sterk skal du se at det er lys i tunnelen. Ikke gi opp!

Du er heldig som får thyrogensprøyter. At du må vente en stund er, som de sikkert har forklart deg, ikke noe farlig ift. ytterligere spredning siden denne kreftformen utvikler seg så sakte.

Jeg vet at mange kommer med velmenende råd og tips når man kommer i en slik situasjon, og at dette kan være litt slitsomt når man er midt oppi det. Men når du nevner det med kostholdsendring greier jeg ikke la være å tipse deg om en fantastisk lege som har vært min livbøye midt oppi alt dette: Dr. Siri Aabel. Jeg er 110 % sikker på at hun kan hjelpe deg. Hun har hjulpet mange med stoffskifteproblemer og en del med thyroideakreft, og ekspert på dette med kosthold og helhetstenkning.
    Hvis du er interessert kan du godt sende meg en PM, så kan jeg gi deg kontaktinformasjonen hennes.

Skjønner godt at du er fortvilet mht "drømmejobben". Men jeg er tror fast og bestemt på at vi alltids får nye muligheter her i livet, og at du en vakker dag vil se at det kanskje var meningen at det skulle bli sånn

Varm klem

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Kreft. Hva kan jeg vente meg?

Sitat Opprinnelig skrevet av månestråle Vis post
    Hvis du er interessert kan du godt sende meg en PM, så kan jeg gi deg kontaktinformasjonen hennes.
    Det kan aldrig skade at anbefale en god læge flere gange, som i denne tråd, indlæg nr. 6
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Selen skal i følge en forskningsrapport jeg leste, kunne ha dempende effekt på antistoffer.
    Selen skal også hjelpe kroppen i prosessen me då omdanne T4 til T3. To gode grunner til å spise selen hver dag.

LDN skal også ta antistoffer http://www.ldnscience.org/ http://www.ldn.no/
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Miori Vis post
    Da var det meg igjen... Det blir radioaktivtjod behandling på meg... til høsten. Dette pga ventetid på de sprøytene, og det tror jeg er verdt å vente på. Men psykisk blir det nok en utfordring..
    Miori? Har du nogensinde fået denne radiojodbehandling? Eller venter du fortsat på Thyrogen?

Jeg er heller ikke tryg ved dit anti-TPO. Det tyder på at der fortsat er nogen egenproduktion af thyreoidea-hormoner tilbage. Det burde det ikke være efter en total thyreoctomi og radiojod. Selv om TSH er kun på 0,32, er det fortsat for højt hos en tidligere kræftpatient. Begge dine T-hormoner er i nederste området af "normal. Jeg ville, i samme situation ikke nøjes med mindre end 175 mcg pr dag. Nok af medicin vil både hæve hormonniveauet (trivsel) og undertrykke TPO-antistoffer ved at undertrykke evt. fortsat hormonproducerende kirtelrester... Det ser ud til, i dit tilfælde, at dit TSH bør være umålbart.

Håber, at du orker at læse hele tråden igen. Det vil være nyttigt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Jeg tenker også at formen din burde være med på å fortelle om medisindosen din bør opp, men det er ingen høy dose du står på og FT3 er lav. Jeg tror du bør opp i dose.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    28

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg tenker også at formen din burde være med på å fortelle om medisindosen din bør opp, men det er ingen høy dose du står på og FT3 er lav. Jeg tror du bør opp i dose.
    Formen er så mye bedre enn den har vært, og jeg har vanskelig for å huske formen min som god.... Så jeg føler meg jo per dags dato i veldig grei form, skal begynne å jobbe igjen.. (3. forsøket siden operasjon).. Spennende å se hva tilbakemeldingen fra Radiumhospitalet blir.. Jeg er nedmedisinert fra 225 mg Levaxin over tid...

Takk for tilbakemelding!

Lignende tråder

1. Multi knutestruma . Hva kan jeg vente meg etter operasjon?
    Av Minimax i forumet Operasjonssalen
    Svar: 25
    Siste melding: 14-06-12, 22:31
  2. Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
    Av Buskhult i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 12
    Siste melding: 27-05-11, 09:45
  3. Lei av å vente... på HelseNorge!
    Av zeena i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 12-04-07, 00:22
  4. Øke nå eller vente?
    Av marge i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 14-03-07, 12:14
  5. Bør jeg vente med Thyroxinbehandling?
    Av chris i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 16
    Siste melding: 30-05-05, 13:37

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn