Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    20

Standard Lei av å vente... på HelseNorge!

Jeg prøver forgjeves å få tak i noen på Aker som kan gi meg mer info. I over en uke har jeg ringt og lagt igjen beskjeder uten å få tilbakemeldinger. Jeg opererte for 3 uker siden og aner ikke når jeg skal ha jodbehandling.. bare at det skal skje.

i dag fikk jeg tak i en sekretær på Aker igjen. Hun kunne se at jeg sto på venteliste til kontrolltime.. Det ville iallfall ikke bli noe før påske, ettersom det var fullt.
    Hun kunne også se at det var skrevet en henvisning til Radiumhosp. den 23.feb. Jeg ringte Radiumhosp og de har ikke mottatt noen henvisning fra Aker.

Så da ringte jeg opp igjen (helt utrolig, jeg klarte å komme igjennom to ganger på samme dag). Har lagt igjen beskjed til lege, så får vi se om hun ringer meg tilbake.
    Hvis ikke så drar jeg dit en dag og setter med utenfor kontoret hennes...hehehe
    Operert to ganger for skjoldbruskkjertelkreft, venter nå på radioaktivjod-behandling. Tar 150 mg Levaxin hver dag.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    20

Standard Jippi!

Endelig var det en som ringte meg tilbake. Da fikk jeg svar på prøver..som hadde kommet allerede når jeg var innlagt, men ingen tok seg bryet med å gi de til meg. Det ser heldigvis ut som det ikke er spredning i lymfeknutene Legen skulle også sende henvisningen til Radiumhosp. i dag, så da mottar jeg vel snart en innkalling. Hun var faktisk ganske oppgitt over at de ikke var sendt på tre uker :x Så det hjelper å mase!!! Det har jeg gjort siden dag 1
    Operert to ganger for skjoldbruskkjertelkreft, venter nå på radioaktivjod-behandling. Tar 150 mg Levaxin hver dag.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard

Heisann, velkommen til forumet Zeena.

Fint du fikk prøvesvar tilslutt, kjempekjedelig å måtte vente på sånt! Det er jo så viktig å få respons når man venter og venter, så synd man avogtil blir "et nummer i køen" på legekontor og sykehus. Innen nå har du vel fått innkallinga til Radiumhospitalet, lykke til :-)

Mvh. Zena

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    20

Standard hei

Nei, har dessverre ikke hørt noe enda.. de har heller ikke mottatt henvisningen.. men jeg gir meg ikke og fortsetter å mase!

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    20

Standard Endelig!!

Nå har radiumhosp. fått henvisningen og jeg har fått en dato! 24.mai er det radioaktivjodbehandling på meg. Dvs at jeg må slutte med Levaxin neste uke.. hvis noen har hatt samme behandling tar jeg gjerne i mot gode råd jeg kan følge før, mens og etter behandlingen
    ps: hvor lenge har dere gått sykmeldt etter strålebehandlingen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    24

Standard

Hei!
    Jeg har vært av Levaksin tablettene 2 ganger i 5 uker , og operert for skjoldbruskkjertelkreft en gang.
    Den første gangen fikk jeg radiojod og isolat.
    Andre gangen slapp jeg radiojod pga at throglobulin (kreftmarkør i blodprøven)var lik null! Altså helbredet for kreften! JIPPI
    Jeg hadde dog spredning til 6 lymfeknuter v operasjonen men de tok ut 35! for sikkerhets skyld!!! Har ikke merket noe til dette....
    Veien ned i hypo merker du ikke noe særlig til de to første ukene...siden blir du i varierende grad dårlig ...slapp...kald...ukonsentrert og annerledes.
    Veien opp fra hypo var lang å gå i mitt tilfelle...ble ikke megselv før etter 3 mnd ca .....etter oppstart av Levaksinen, men tror dette er veldig individulellt.
    Koslig å være på radiumen iallefall...rom med utsikt og god mat...snille hjelpere.....slappe av, og ha et aldri så lite avbrekk i en hektisk hverdag!!!
    LYKKE TIL Og husk vi er manger der ute som har gjennomgått denne dritten. Og det går bra......
    Klem fra miss:-)

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    32

Standard

Hei!

Vet ikke om vi snakker om det samme, men jeg tok radiojod nov 2004. Måtte drikke radiojodet med sugerør og ble sendt hjem for å ligge på isolat på eget rom. Deilig å få sov og slappe av- ingen nærkontakt med barn, mann eller valp før etter 3 dager. Så var det bare til å vente til det begynte å gå nedover for så å bli medisinert opp. Skulle bli helt fin etter ett par måneder.......... 2007 og bedre, men en lang vei å gå ennå. Er kommet på yrkesrettet attføring, så får vi se
    Ett godt råd er å drikke masse etter behandlingen for å få ut restene etter radiojodbehandlingen.

Lykke til

Hias

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    20

Standard tusen takk for svar

Jeg tar dette veldig positivt, men alltid greit å være forbered.. så derfor kommer det noen spørsmål Dessuten veldig godt å snakke med noen som har vært gjennom det samme!

Jeg har ikke tvilt et sekund på at dette går bra!

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av hias
    Hei!

Ett godt råd er å drikke masse etter behandlingen for å få ut restene etter radiojodbehandlingen.
    Og å trekke ned do to ganger etter hvert besøk. Og være nøye med renholdet.

Lignende tråder

1. Hvor lenge må dere vente fra resepten med armour leveres?
    Av cathrin i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 13
    Siste melding: 10-10-07, 19:05
  2. Øke nå eller vente?
    Av marge i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 14-03-07, 12:14

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg