Side 4 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 63
    Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    28

Standard Sv: Kreft. Hva kan jeg vente meg?

Tror mannen, dvs kirurgen har operert mange før meg.. Dette er jo hans spesialist felt...

Jeg skal bombe med spørsmål, og kreve oppfølging!!!! Ikke noe problem det, for som småbarns mor er ikke denne formen her helt gull!!!

Takk for svar!!! Og kampånd

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Miori Vis post
    Tror mannen, dvs kirurgen har operert mange før meg.. Dette er jo hans spesialist felt...
    Der er kun en legitim årsag til at røre ved biskjoldbruskkirtler og det er kræft. Men det ville du nok har fået at vide inden operationen? Ellers vil jeg anbefale at kræve kopi af hospitalsjournalen over hele dit case med kræft. Dette i tilfælde af, at det evt. skulle blive nødvendigt at indsende en klage med henblik på erstatning for behandlingsfejl senere. Forhør dig hos nogen uvildig om hvor lang er frist for en klage over behandling. I Danmark er det et år (så vidt jeg husker). Man kan aldrig vide hvad vil ske efterfølgende med dig, og det er bedst at være velorienteret på forhånd.
    Og kampånd
    Med to små børn, der har brug for mor? Det manglede bare! Du må meget gerne låne lidt af min vrede, hvis du har brug for lidt mere kampånd selv.

Men lige nu er det lige så vigtigt at du får rette sammensætning af behandlingen for dit kalkstofskifte og her bør du ikke have en alt for stor tillid til, at lægerne kender til andet end at fylde patienterne med calciumcarbonat og og Rocaltrol. Stort set aner de ikke ret meget om hverken magnesium, B6 og K2, som alle netop samarbejder om at "skubbe" calciummet hvor det skal bruges....

Miacalcic® (Calcitonin)
    Calciumcitrat
    Magnesiumcitrat
    B6-vitamin (Pyridoxin)
    K2-vitamin (Menaquinone)

Den første skal du have recept på. De øvrige kan købes over nettet indenfor EU/EØS dvs. lovligt og sikkert også billigere end på norske (og danske) apoteker. Please.

Og lykke til på torsdag (i morgen?).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    67

Hei
    Da er jeg operert for kreft, og er dessverre ikke i form. Venter spent på oppfølgingstime til torsdag. Synes ikke det er mye informasjon jeg har fått, og siden formen ikke er god.. Dessverre.. Lurer jeg på hva jeg skal gjøre.. Selve operasjonen gikk bra. Uff, blir bare oppgitt...

Hva sier disse blodprøvesvarene deg? Dette er fortsatt nytt for meg, og jeg prøver å tilegne med kunnskap om min situasjon.

S-FT3 6.9
    S-FT4 31.8
    S-TSH 0.07

Tar 4 ganger 200 levaxin og 3 ganger 150 levaxin i uka.

Sliter også med kalsium verdier, og tar 8(!!!!) ganger 500 mg tilskudd om dagen, og det gir meg verdier som sier 2.33...

Er svimmel hele tiden, sliter med hjertebank og småkramper...

Takk for hjelp!
    Det virker som at du går på en litt for høy dose Levaxin. Siden du har fT4 på 31,8 og føler tydelige tegn på å være hyper, så tror jeg en del av plagene dine kan reduseres ved å senke dosen. Jeg er også hyper om dagen og kjenner meg igjen i det du skriver om å være svimmel og ha hjertebank.

Når det gjelder ødelagte biskjoldbruskkjertler, så kan dette komme av selve kreften. Hos noen har kreften vokst inn i disse og de kan derfor ikke reddes. Kanskje noe du kan spørre legen/kirurgen om.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Vilma Vis post
    Det virker som at du går på en litt for høy dose Levaxin. Siden du har fT4 på 31,8 og føler tydelige tegn på å være hyper, så tror jeg en del av plagene dine kan reduseres ved å senke dosen. Jeg er også hyper om dagen og kjenner meg igjen i det du skriver om å være svimmel og ha hjertebank.
    Heisann Miori
    Med høy TSH på 6,9 er det ikke garantert at du er for høyt, selv om FT4 er høy. Noen ligger naturlig høyt i FT4. Hvis dette er en prøve som var tatt noensinne før du ble syk er dette tiden for å rote frem gamle prøvesvar, feks hos bedriftslege. Hjertebank og svimmelhet er nemlig typisk hos meg når jeg er LAV, begge deler som et resultat av lavt BT. For best mulig å kunne vurdere om du er høy eller lav bør du måle en rektal (i rompa) morgentemperatur, samt hvilepuls med en gang du våkner. Legg gjerne ut resultater her så kan vi hjelpe å tolke. Høy hvilepuls (over 70-80) er typisk for høyt stoffskifte, kraftige, tunge pulsslag som du nesten kan telle uten å kjenne etter er også vanlig ved lavt stoffskifte.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    28

Takk for svar.

Formen er i alle fall dalende, våknet så svimmel at det nesten var umulig å komme seg ut av sengen i dag. Så derfor har jeg innsett at 100 prosent jobb nå er umulig, og det kjennes som et enormt nederlag. Men jeg sitter i tlf store deler av dagen, og har en ellers hektisk arbeidsdag hvor jeg skal huske msse info,det fungerer ikke nå.

Har etter råd fått fatt i alle svar på blodprøver, og skal be om min epikrise fra radiumhospitalet.

Men dette utarter seg for meg ikke helt som forespeilet, så da velger jeg å lytte til kroppen

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    28

Hei Miori!

Hvordan går det med deg?

Jeg kjenner meg godt igjen med å være i dårlig form etter operasjonen. Selv om jeg slapp unna de værste kalsiumproblemene (tok Calcium Sandoz den første uka) så tok det lang tid før formen begynte å komme seg igjen. Jeg har vært 100% sykmeldt i hele 5 mnd etter operasjonen. Hadde riktignok flere utfordringer enn kreft i denne perioden. Husker fortsatt den første turen min ute i frisk luft etter operasjonen, etter 2 uker hjemme i leiligheten. Var så stolt da jeg orket å gå helt til parken alene...
    Dette tar tid. Masse tid. Men å ikke gi seg denne tiden og være utålmodig og skuffet over seg selv, gjør bare at prosessen tar ennå lenger tid.

Jeg håper du har fått noen gode svar av kirurgen, og at verdiene dine begynner å stabilisere seg. Jeg synes også det høres ut som du er (eller har vært) overdosert. Jeg startet på 125 mcg, og det er dosen jeg fortsatt går på.

Du er kanskje midt oppi radiojodbehandling du nå? Eller har du hatt det?

Lykke til i tiden som kommer, og husk at alt ordner seg til slutt

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    28

Takk for omtanken, det setter jeg enorm pris på.

Ja, hva skal jeg si. Formen er ikke bra i det hele tatt, dessverre.. Kroppen fungerer ikke, og hodet fungerer ikke. Jeg klarte ikke å følge mitt eget råd om å lytte til kroppen, og har forsøkt å jobbe. Men det klarer jeg ikke. Har en ny jobb som venter å meg 1 mai, dvs drømmejobben. Men jeg er redd det ikke kommer til å gå. Ja, litt nede om dagen.. Tar fortsatt tilskudd av kalsium, og er nede på 150 levaxin... Var overmedisinert... Men har i det siste fått tilbake svimmelheten, og har våkner med stive og ømme muskler, uten grunn...

Så gleder meg til samtale på radiumhospitalet til tirsdag, og det er heller ikke sikkert jeg får jod behandling

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    28

Så fint at du skal inn og snakke med de på Radiumhospitalet snart. De har jo mye kompetanse, så skriv ned alle spørsmål du lurer på og ikke nøl med å forklare at du ikke er form og trenger mer hjelp enn det du får. Selv om dette er en prosess som tar tid, skal du ikke gå rundt og ha det SÅ fælt. Kanskje er du fremdeles overdosert siden du fortsatt er svimmel og har andre plager?

Har du en god fastlege oppi alt dette? Det tror jeg er viktig. Fastlegen min har nærmest tvunget meg til å ta lengre sykemelding da jeg var litt for ivrig og trodde jeg var i stand til å jobbe igjen. Og takk og lov for det!
    Nå som jeg så smått har begynt å jobbe igjen etter 5 mnd kjenner jeg fortsatt at kroppen blir fortere sliten, og det tar lengre tid å restituere seg (og jeg har til og med sluppet de plagene du har nå...). Så igjen: Stikkordet er tid. Du er viktigst nå. Hvis du greier å fokusere 100% på dét tror jeg du kommer deg mye fortere.

Hvorfor er det mulig du slipper radiojod egentlig? Hadde du ikke spredning?

Klem

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    28

Tusen takk Månestråle

Hyggelig at noen tar seg tid til å svare og kommentere.

Vet du, jeg har ennå ikke fått svar på om det var spredning eller ikke. PÅ siste kontroll var ikke prøvesvarene klare, dvs. 3 uker siden. Og jeg har ikke orket å mase, for det å være på Radiumen igjen, det er det siste jeg vil.

Det er mulig jeg fortsatt er overmedisinert. Tok prøver igjen i går, og får vel svar på de i morgen. Så kjemper videre, og håper ting ordner seg.

Hvordan er det med deg?

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    28

Bare koselig det

Krysser fingrene for at du ikke hadde spredning da! Og hvis du hadde det, er det, som de sa til meg på Radium, det mest vanlige å ha det fremfor å ikke ha det. Og radiojoden er ikke noe å grue seg til. Bare insistér på å få thyrogensprøyter

Hvis det kun er en mnd eller to siden operasjonen din, er det jammen ikke rart du ikke føler deg på topp. Jeg tror mange der ute forventer å være tilbake til det normale altfor fort. Det er jo faktisk sånn at vi har blitt skjært i, fått fjernet et veldig viktig organ (det kalles kanskje ikke organ), og i tillegg har biskjoldbruskkjertlene fått seg en skikkelig trøkk. Men alle har ulike erfaringer, derfor er det umulig å sammenlikne seg med andre, man må rett og slett bare lytte veldig nøye til sin egen kropp. Den vil takke deg for dét.

Med meg går det veldig fint. Jeg tror jeg egentlig har hatt for lavt stoffskifte i flere år før kreften ble oppdaget, så nå tror jeg verdiene mine egentlig er bedre enn tidligere. Jeg har fått så utrolig mye ut av den tiden jeg har gått sykemeldt. Det å kun tenke på meg selv og hva kroppen har gått igjennom har ført til en bevisstgjøring rundt mye mer enn akkurat stoffskiftet. Jeg har sett på dette som en tid for å virkelig røske opp i alt som feiler meg. Derfor har jeg gått til en god privatlege som bl.a. har funnet ut at jeg har glutenallergi og d-vitaminmangel. Dette har jeg også gjort noe med, og føler meg derfor enda bedre pga dette.

Husk også på at når behandlingen er ferdig, kan det hende du får en reaksjon på alt du har vært igjennom som du ikke har greid å bearbeide mens dette pågår. Dermed er det enda en god grunn til å gi seg selv tid. En følelsesmessig reaksjon kan jo være like krevende som de fysiske følgene du gjennomgår nå. La jobb være jobb. Det kommer alltids nye muligheter. Invister heller all tid og krefter i deg selv i denne perioden, så skal du se at du nok kommer til deg selv igjen ganske snart

Side 4 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. Multi knutestruma . Hva kan jeg vente meg etter operasjon?
    Av Minimax i forumet Operasjonssalen
    Svar: 25
    Siste melding: 14-06-12, 22:31
  2. Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
    Av Buskhult i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 12
    Siste melding: 27-05-11, 09:45
  3. Lei av å vente... på HelseNorge!
    Av zeena i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 12-04-07, 00:22
  4. Øke nå eller vente?
    Av marge i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 14-03-07, 12:14
  5. Bør jeg vente med Thyroxinbehandling?
    Av chris i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 16
    Siste melding: 30-05-05, 13:37

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn