Hei igjen Bindi

Når legen sier normalt så betyr det gjerne at blodprøvene er innenfor referanseverdi. Og tar du en titt på de verdiene så vil du fort oppdage at mange tall betyr normalt. FT4 på 13 er normalt og det er også FT4 på 22 bare for å ta et par eksempler. Da gjenstår det store spm: hva er normalt for deg? På hvilke tall fungerer ditt stoffskifte optimalt. Konverteres FT4 til FT3 osvosv slik at stoffskifte ditt fungerer tilsvarende som hos friske.

Jeg brukte ca 15 mnd på å gå ned 20 kilo. Jeg stresset overhodet ikke med dette. Jeg bestemte meg for at jeg ville ned i vekt og tok noen grep/gjorde noen endringer for å se om det kunne fungere. Og det gjorde det - og det med karbohydrater .

For å kunne gå ned i vekt må stoffskiftet fungere og det kan ta tid etter at det har vært lavt. Derfor er min erfaring at det nytter lite å forsøke å stresse dette frem. Kroppen vil uansett bruke den tid den trenger for igjen å "finne seg selv". Noen ganger finner den heller aldri seg selv igjen, men det betyr ikke nødvendigvis at man ikke kan gå ned i vekt. Mitt stoffskifte har aldri vært optimalt. Svinger hele tiden. Vekten er tilnærmet stabil. Et par kilo hit eller dit, men det gjør meg ingenting.