Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
Er du kvitt soppen? Hvis, hva gjorde du for å den "bort"? Den her spyttprøven til Anisa, var ikke helt delikat... *ugh*

Har jo sett mange bilder med mennesker som har sopp, så jo ikke helt pent ut, nei. Men jeg har det ikke slik. Måtte jo sjekke baken i går, litt trøblete siden jeg ikke er like sprek som kineserene, så da var det jo fram med lommelykt, speil og fotoapperat...
Sliter jo med analfisur som kommer og går. Oppdaget at jeg hadde hvite områder rundt anus, og på rumpeballene. Kanskje det er tørr hud, bare. Står jo at sopp sykdom rammer som regel skjede, noe jeg da ikke har, ikke sånn foreløpig, og det rammer også munnhulen.

Har sånn hvite striper på tungekanten, kan det være trøske?

Mange av symptomene på soppinfeksjon har jo mange likhetstrekk med stoffskiftesykdom.

Uthevet rød farget tekst: Det er jo de symptomene jeg får når jeg spiser brød og slike ting. Og trang til søte saker er jo der, av og til.

Hmm så da kan jeg ha sopp???

Kanskje min avdøde mormor hadde rett den gangen, veldig langt tilbake i tid, hun mente jeg hadde trøske. Men jeg bare avfeide det hele. Jeg hadde da allerede, som nevnt, hvite striper på begge sidene av tungekanten. Stripene kan ikke skrapes bort. De går fra midten av tungen, og til svelget.
Ja, jeg er helt af med svampen, men det har taget lang tid!!

Det er jo svært for mig at sige om du har svamp. For mit eget vedkommende var jeg slet ikke i tvivl, da mange af mine symptomer forsvandt så snart jeg begyndte at bekæmpe den.
Jeg fik fluconazol(antibiotika) et kort stykke tid for at slå det værste ned. Jeg udelukkede ALT sukker og mel og tog en masse af de ovennævnte kosttilskud.

Nu er min tunge fin og lyserød, hvor den før var hvid

Der kan jo ikke ske noget ved en prøveperiode med candida kur, og hvis du får det bedre, ja, så er det højst sandsynligt candida du har...