Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Tråd: Utslått av å spise?
-
05-04-08, 09:16 #1
Utslått av å spise?
Kan det å bli helt utslått av å spise være et symptom på stoffskiftet?
Jeg har ikke vært i form i det siste, og merker at når jeg har spist blir jeg alldeles utslått og maktesløs. Helt tom for krefter og vil helst bare legge meg og hvile. Har prøvd meg fram litt, for jeg trodde først at jeg spiste for mye- at det var derfor. Men man skal da vel ikke bli helt vrak av å spise bare 1,5 skive...? Noen som kjenner til dette?
-
05-04-08, 09:19 #2Hildemor Gjest
Hei

Kan ikke si at jeg har hørt dette nevnt i forbindelse med stoffskifte nei. Selv er jeg kun plaget hvis jeg igangsetter for mye rett etter inntak av mat.
Man burde jo reagere motsatt på inntak av mat - altså få energi. Så jeg hadde nok kanskje tatt dette opp med en lege jeg
-
05-04-08, 19:36 #3
Det kan ikke være at du reagerer på noe av det du spiser da? Intoleranser.
Jeg har forøvrig vært i ganske grei form en lang stund (bank i bordet). De siste 11-12 ukene har jeg gått på en eliminasjonsdiett etter å ha tatt prøver. Har mer energi, ikke så skrekkelig trøtt på morgenen, ikke utslått rundt kl 17 på ettermiddagen. Dessuten har nesten 10 kg blitt borte.
Det jeg har måttet holde meg unna: Alle former for korn, mais, storfekjøtt, soya, sukker, alle melkeprodukter, eple, pære, banan, egg.
-
05-04-08, 21:29 #4
Jeg blir ofte trett etter at jeg har spist. Spesielt etter middagen da, men også lunch.
-
05-04-08, 23:21 #5
Wow, da må jeg si du har vært flink!! *hatten av*
Opprinnelig skrevet av bambi
Intoleranser har slått meg også, men jeg tror rett og slett ikke jeg hadde klart å få det til!! Ikke noe korn, egg, sukker eller melkeprodukter?? Hva spiser du i løpet av en dag?
-
05-04-08, 23:25 #6
Jeg tør nesten ikke spise om dagene jeg...det er ille! Spiser stort sett et knekkebrød til frokost, 2 skiver til lunsj og litt middag (typ en potet, grønnsaker og litt kjøtt). Og litt sjokolade eller frukt innimellom.
Opprinnelig skrevet av cat
På jobb går det stort sett greit, men i helgene kjenner jeg det etter hvert måltid.. I dag hadde jeg 1,5 skive med fiskepudding til frokost og da var jeg helt utafor i 1,5 time. Baguette til lunsj i byen og jeg trodde ikke jeg skulle komme meg hjem igjen
..rare greier!
-
06-04-08, 00:47 #7
Det å bli trøtt etter mat er ikke uvanlig, men dersom du blir utmattet slik at du ikke klarer å holde deg våken, så bør du be legen din om å sjekke blodsukker om ikke dette allerede er gjort. Det bør gjøres på fastende mage.
Ellers så kan det også tyde på at det er noe på gang med fordøyelsessystemet ditt. Har du noen form for magetrøbbel?Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
06-04-08, 07:25 #8
Jeg har ikke annet enn treg mage...ikke vondt i magen, luft eller lignende. Blodsukkeret er også fint, 5.3 fastende.
Føler det slik at når kroppen får mat, så reagerer jeg som om jeg har løpt maraton. Merkelig, akkurat som om den vanlige trettheten man kan få etter en middag er veldig forsterket. Det hender det går lenge mellom måltidene (prøver dog å spise hver 3. time), og da er det jo rart at jeg ikke får mer energi, men blir utslått i stedet.
-
06-04-08, 20:26 #9
Jeg kjenner meg helt igjen. Hadde problemet med å bli trett etter middag. Til slutt var det så ille at jeg sovnet etter å å ha spist litt tynn suppe
Fikk tips om å sjekke amalgan fyllingene. Fjernet to av dem og all tretthet forsvant etter ca 2mnd. Det var en befrielse. Dette var for 20 år siden og blir ikke trett etter måltid nå heller.
-
06-04-08, 20:57 #10
Jeg har et par gamle fyllinger igjen, skal få fjernet de så fort som overhode mulig! Takk for tips:-)
Lignende tråder
-
Hvilke matvarer bør man spise/ikke spise? Hvordan bør...osv.
Av Dolphin i forumet Helbred og kostholdSvar: 12Siste melding: 13-12-15, 13:33 -
Alt vi ikke kan spise og lav-karbo .... hjelp!
Av mammantileir i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 18Siste melding: 05-12-11, 19:54 -
HVA skal jeg spise? Hjelp!!!
Av Thomas W H i forumet Helbred og kostholdSvar: 7Siste melding: 13-07-09, 08:09
Svar med sitat
Bokmerker