Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
07-06-07, 15:30 #1
Alkoholsjokk etter inntak av 3 halv-litere på 6 timer....
Det ser ut til at jeg gjerne tok gledene på forskudd, da jeg sist skrev at formen var på topp :-(
Jeg fikk alkosjokk etter å ha drukket 3 halv-litere på 6 timer i helga som var.....Dagsformen var på topp, og det var ingenting som skulle tilsi at jeg ikke skulle tåle dette.
Også de siste dagene føler jeg meg konstant mett, selv om jeg ikke spiser noe særlig. Er dette i forbindelse med stoff skifte? Føler jeg ikke forbrenner noen ting.
Dette er jo sjipt. Skal til legen igjen imorgen :-(Jeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
08-06-07, 12:05 #2
Heisann,
Jeg tåler også veldig lite alkohol disse dager. Etter kun ett glass vin begynner hodet mitt å spinne... så det kan nok være rett i at alkohol inntak og stoffskifte problemer blir enda større problemer... spent på hva legen din sier
-
08-06-07, 12:26 #3
Hei, Var hos legen, og prøvesvarene var kjempefine TSH på 1,8 og FT4 på 19, tar nå 0,75 med Levaxin. Men jeg føler meg slettes ikke bra :-S
Legen sa at med så gode prøver burde jeg ikke ha problemer med alkohol, og fortalte at det kunne være jeg var i ferd med å utvikle allergi mot alkohol??? Og dersom det var det som var tilfelle ville jeg kunne ende opp med delerium bare med små kvantum av alkohol?? Nei jeg heller mot at det må være stoffskifte :-D *flirer*
Men må innrømme at akkurat nå har jeg ikke lyst til å finne ut om det er det ene eller andre ;-)
Hva er de mest ideelle verdiene for at man skal føle seg på topp?? Er det TSH på 0,1 og FT4 på 22??? Kanskje jeg bør øke levaxin dosen litt til om en ukes tid???Jeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
08-06-07, 12:31 #4
Jeg har utviklet intoleranse for ØlGjær, ikke vet jeg hvordan, for jeg har nesten aldri drukket noe som helst øl ;-) Men det er sant, man kan få intoleranser for det meste og rareste her i verden

Jeg tror at blodverdier og når man føler seg best er veldig individuelt. Man må liksom føle seg fram.
Hvor lenge har du vært på medisiner?
Jeg begynte med 12,5 mikrogram. Etter en måned gikk jeg til 25. Etter 6 måneder gikk jeg til 50. Så økte vi til 75. Etter hvert så økte jeg selv til 100.
Og nå har fastlegen min satt meg på 125 pga høyt blodtrykk og fortsatt symptomer.
Etter 75 og 100 hadde jeg fine perioder hvor jeg følte meg veldig bra. Men det var ikke permanent.
Hvis man har autoimmun situasjon med skjoldbrukskjertelen så er det mulig man må justere hele tiden...
-
08-06-07, 12:42 #5
Nå skal det være sagt at jeg drikker sjeldent øl, for jeg tåler ikke hummla som er tilsatt, det pleier å gå hardt utover bihulene.....så kanskje det var det som gjorde utslaget??
Uansett, jeg har gått på levaxin nå i ca. 1 1/2 mnd. jeg begynnte i Mars opprinnelig, men måtte stoppe, da jeg fikk problemer med puls/angina smerter, skjelvinger osv. Mao,. symptoner på høyt stoff skifte. Jeg vet idag at det sannsynligis var fordi legen startet meg på altfor høy dose. Jeg startet rett på 0.50..Nå når jeg begynnte igjen så startet jeg på 0,25 etter to uker opp til 0,50, og nå de siste 3 dagene har jeg gått på 0,75. Så jeg har økt raskt....(vet ikke om det er så bra?)
Men nå sist gang, øka jeg på eget initiativ da, jeg begynnte å føle meg dårligt, har ikke merket noe enda, men jeg er heller ikke blitt dårligere ;-)
Problemet er at jeg ikke får gått skikkelig på do, og at jeg ikke lenger føler skikkelig sult :-( Spiser omtrent en gang i døgnet :-(
Jeg har gått ned 11kg. i vekt siden 27 Mars. Fra 70 til 59kg. Har ikke lyst til å gå mer ned i vekt. Prøver å trene og holde sirkulasjon og forbrening oppe, så langt med lite hell tydeligvis ;-)Jeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
08-06-07, 14:25 #6
Tror det er bra at du tok det litt roligere. Tror kroppen kan få ett lite sjokk om det går for fort

Jeg har også do problemer innimellom, men siden jeg da er intolerant til en del mat, så er det jo bare å spise feil, og da går alt så bra så;)
Men kanskje du kunne prøve ut noe som er avførende (heter det det på norsk?)? Svisker, fiber, en liten yoghurt etc... Det med sultfølelse har jeg også. Selv om jeg ikke er sulten så spiser jeg. Da går det som regel ned.
jeg hadde vært super fornøyd med 11 kilo...
Men det er jo måte på hvor tynn man skal være, så jeg kan tenke meg at du gjerne ønsker å bli på en viss vekt
Lignende tråder
-
Om stoffskiftesykdom på tv2 frokosttv tirsdag 4. kl 8-halv n
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 8Siste melding: 05-03-08, 16:34 -
styre etter TSH
Av Bittebitt i forumet TSHSvar: 11Siste melding: 28-10-07, 17:55 -
etter inntak av levaxin
Av pusur i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 20-02-07, 17:55 -
Høy puls etter mat...
Av Irgni i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 16-02-07, 19:13
Svar med sitat
Bokmerker