Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
19-02-11, 02:34 #7
Sv: Merkelige kroppslige plager ved inntak av feks brød
Er du kvitt soppen? Hvis, hva gjorde du for å den "bort"? Den her spyttprøven til Anisa, var ikke helt delikat... *ugh*
Har jo sett mange bilder med mennesker som har sopp, så jo ikke helt pent ut, nei. Men jeg har det ikke slik. Måtte jo sjekke baken i går, litt trøblete siden jeg ikke er like sprek som kineserene, så da var det jo fram med lommelykt, speil og fotoapperat...

Sliter jo med analfisur som kommer og går. Oppdaget at jeg hadde hvite områder rundt anus, og på rumpeballene. Kanskje det er tørr hud, bare. Står jo at sopp sykdom rammer som regel skjede, noe jeg da ikke har, ikke sånn foreløpig, og det rammer også munnhulen.
Har sånn hvite striper på tungekanten, kan det være trøske?https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=11005 Der kan ved candida komme trøske i munden, sår i spiserør og tarme, diareer, udslet på huden, revner i mundvige, negleforandringer. Der kan også komme nedsat funktion af binyrer, skjoldbruskkirtel og biskjoldbruskkirtlerne. Desuden voldsom trang til søde sager og træthed.
Mange af symptomerne skyldes, at svampene producerer toksiner -giftstoffer -der gør tarmene utætte, så stumper af proteiner kan smutte ind i blodet, hvorved kroppen danner antistoffer mod dem og starter en allergisk reaktion samt forgifter nervesystemet. Toksinerne forgifter også generelt, med træthed og dårlig tilpashed til følge samt evt. hovedpine, muskel svaghed og muskel smerter. De to hyppigste næringsmidler, der kan give problemer, er mælk og glutenlgliadin (hvede mm.).
Mange av symptomene på soppinfeksjon har jo mange likhetstrekk med stoffskiftesykdom.
Uthevet rød farget tekst: Det er jo de symptomene jeg får når jeg spiser brød og slike ting. Og trang til søte saker er jo der, av og til.
Hmm så da kan jeg ha sopp???
Kanskje min avdøde mormor hadde rett den gangen, veldig langt tilbake i tid, hun mente jeg hadde trøske. Men jeg bare avfeide det hele. Jeg hadde da allerede, som nevnt, hvite striper på begge sidene av tungekanten. Stripene kan ikke skrapes bort. De går fra midten av tungen, og til svelget.
Lignende tråder
-
Plager etter leppebiopsi
Av Puselille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 05-10-10, 21:21 -
Alkoholsjokk etter inntak av 3 halv-litere på 6 timer....
Av benga i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 08-06-07, 14:25 -
etter inntak av levaxin
Av pusur i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 20-02-07, 17:55 -
Merkelige prøveresultater...
Av kris i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 01-09-05, 09:41 -
Ang. kroppslige plager - som nedenfor
Av ung mor i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 1Siste melding: 07-04-05, 11:21

Svar med sitat
Bokmerker