Viser søkeresultater 1 til 10 av 415
Threaded View
-
07-02-11, 18:24 #11
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Har nå redusert gradvis og kommet ned til 2.5 grains Armour. Føler meg "hyper" med en slik knip eller angstfølelse rundt hjertet som jeg fikk ved litt for stor dose Erfa også. Så da spørs det om 3 grains ERFA er som 2.5 grains Armour for meg. Så får jeg se om jeg må redusere ytterligere.
Ellers føler jeg meg enda littegranne bedre; har faktisk prøvd HC noen dager nå også. Behandleren min på balderklinikken mente at jeg kunne prøve å gå på 10 mg en stund for å se om jeg hadde effekt.. Men jeg smelte til med 20 mg da jeg fikk menstruasjon for å slipppe den sorg og elendighet disse dagene volder. Og særlig har det blitt værre etter dette revmatismestyret (SLE el Sjøgrens mistenkes) satte inn for fullt. Det er tydelig at hormonene får kroppssmertene og slappheten til å bli enda værre. Og denne slappheten som skyldtes binyrer var jo nesten borte i begynnelsen av desember.
Så på 20 mg hc kviknet jeg liksom litt til, og symptomene på revmatisme er bedre. Jeg er ikke så slapp, og har ikke så vondt. Kanskje skyldes dette dietten min også. Så; kan det hende at 20 mg HC er nok til å dempe immunapparatet littegranne? Og kanskje binyrene trenger litt også? Jeg får se hvor lenge jeg holder på med HC, men så lenge jeg føler meg bedre av dette revmatismestyret så er det verdt det.
Da jeg hadde influensa sist uke, var det som om trettheten og slappheten forduftet helt. Kunne dette skyldes at immunforsvaret fikk andre ting å drive på med enn musklene og leddene mine?? Da brukte jeg ikke HC, men følte meg på en måte kvikk og frisk til tross for høy feber og litt slitenhet pga dette.. Det var merkelige greier hvertfall; plutselig var jeg liksom den gode gamle meg i 3 dager..
Har ikke fått noen konkret time eller noe innleggelsestidspunkt på rikshospitalet enda... Får vel vite noe denne uka. Har bare fått beskjed om at jeg har rett til helsehjelp før 28 mai.
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker