Hei Thea,

ser du skriver at du alltid er forkjøla. Den følelsen kjenner jeg godt. Jeg var konstant forkjølet med hoste før jeg fikk Levaxin. Det bedret seg noe da jeg fikk Levaxin, men den store bedringen kom ikke før jeg droppet hele Levaxinen og tok Erfa Thyroid. Jeg tok samtidig hydrocortison for binyrene (NB hyppige luftveisinfeksjoner er et standard symptom ved binyretretthet), så jeg vet ikke helt om bedringen skyldes Erfa eller hc, men antakelig en kombinasjon.

Jeg ble ikke veldig mye bedre av å forsøke å øke Levaxindosen så jeg er glad i dag for at jeg prøvde noe annet. Husk også at binyrer er veldig veldig viktig. Har du binyretretthet, vil enhver stoffskiftemedisin virke dårlig. Jeg trodde lenge at dette med binyrer som jeg så at andre skrev om, ikke gjaldt meg. Det hørtes så spesielt og "sært" ut å ha det. Men jeg hadde det, hvilket forsåvidt var lett å se når jeg så på listen over symptomene. Har man binyretretthet, så har man det, og da er det bare å begynne å sette seg inn i hvilke tiltak man kan gjøre for å bedre denne situasjonen (kosttilskudd, livsstilsendringer, evt hydrocortison), jo før, dess bedre. Stoffskiftet mitt er i dag bra regulert tror jeg, men ufordringen ligger i binyrene. Det står mye om binyretretthet her på forumet, og på engelsk heter det adrenal fatigue, om du vil google det. Er ikke sikkert du har det, men du bør få mistanke om du føler at stoffskiftemedisinen ikke virker.