Viser søkeresultater 1 til 10 av 81

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    36
    Meldinger
    100

Standard Sv: Kanskje har jeg ME?

Jeg sa noe av det jeg har skrevet her til legen min i går, om at folk som har fått diagnosen mesenere har funnet ut at det er en annen sykdom som kan behandles. Vet ikke om det gikk helt inn, men...

Hun sa at binyrebarksvikt testes med blodprøve. Når jeg nevnte spyttprøve sa hun at da måtte jeg snakke med lillestrømklinikken...på eget insiativ da vel? Er det noen av dere som vet noe om dette?

Hun sa at siden jeg har vært syk i over måneder og ikke finner noe uvanlig i blodprøvene så er det vanlig a sette me-diagnose.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Hei Hilde!

Lillestrømklinikken er en privatklinikk, som har spesialisert seg på ME og andre kroniske sykdommer. De er flinke, men dessverre dyre. Du kan ringe dem og bestille time direkte, uten at noen må henvise deg dit. Første konsultasjon på 30 minutter, med en haug med blodprøver, kostet meg til sammen 1.490,- ...

Jeg tror egentlig ikke det er noe i veien for at fastlegen din kan rekvirere spyttkortisoltest for deg, noe helt annet er om h*n vil. Tidsskrift for den norske lægeforening har skrevet om spyttkortisoltest for å påvise feil i binyrefunksjon her:

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1502899.

Du kan evt. ta en utskrift og ta med til legen din, for at h*n skal se at dette er "akseptert" medisin? Får du medhold i det, er du jo spart for utgifter til den dyre privatklinikken, hvis det ikke er andre grunner til at du vil ha time der.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post

Jeg tror egentlig ikke det er noe i veien for at fastlegen din kan rekvirere spyttkortisoltest for deg, noe helt annet er om h*n vil.
    Nei det er ingenting i veien for det. Gjøres via Aker sykehus (om du bor på Østlandet, ihvertfall). Koster deg ingenting. Ville ringt legen, jeg

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    36
    Meldinger
    100

Jeg skal til legen på mandag igjen(spesialisten altså), jeg kan jo kanskje nevne det. Veldig leit å gå med noe som kan behandles men ikke oppdages pga det ikke blir diagnostisert.

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Føler med alle og en her inne!! Hvorfor skal alle gå igjennom først så er psykisk syk, så har du helt sikkert ME og etter det så viser det seg å være lavt stoffskifte... Fantastisk å bruke 15 år på å få svaret!!! Vet jeg høres bitter ut nå men det må snart være grenser..

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Unhappy Sv: Kanskje har jeg ME?

Sitat Opprinnelig skrevet av HildeM Vis post
    Jeg skal til legen på mandag igjen(spesialisten altså), jeg kan jo kanskje nevne det. Veldig leit å gå med noe som kan behandles men ikke oppdages pga det ikke blir diagnostisert.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Siven Vis post
    Føler med alle og en her inne!! Hvorfor skal alle gå igjennom først så er psykisk syk, så har du helt sikkert ME og etter det så viser det seg å være lavt stoffskifte... Fantastisk å bruke 15 år på å få svaret!!! Vet jeg høres bitter ut nå men det må snart være grenser..
    Håper virkelig du fikk tatt den spyttprøven HildeM! Ja, det er "fantastisk" tragisk at man må gjennomgå alt dette Siven...
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    76

Hilde M:
    Jeg har vært hos samme lege som deg. Etter 3 minutter inne hos han, spurte han: "Har du hørt om kronisk utmattelsessyndrom - ME"? Og det etter bare så vidt å ha slengt et blikk på noen gamle blodprøvesvar og uten å ha tatt nye blodprøver! Han vi ha meg tilbake i september for å ta arbeids-EKG. Han mener han kan stille ME-diagnose ut i fra det. Jeg er OVERBEVIST om at jeg ikke har ME, og NEKTER å få den diagnosen. Da skal i hvertfall stoffskiftet være enda bedre regulert, og jeg skal ha forsøkt litt med å endre kosthold etc. Dessuten er jeg i full jobb, trener, går tur med hunden minst 1 time hver dag og er sammen med venner. Da jeg fortalte han det, svarte han at "Jaja, men det finnes forskjellige grader av ME". Jeg har mistet mesteparten av respekten for han, og kommer ikke til å gå til han for å ta arbeids-EKG. Har lest litt om han på nettet, og har fått inntrykk av at mange som tror de har ME, men ikke har fått diagnose av andre leger, går til han for å få en diagnose. Det er godt mulig han har vært flink i forhold til deg, men jeg merker i hvertfall at jeg ikke er klar for å gå noe mer til han...

Kan man stille en ME-diagnose på et så tynt grunnlag?!? Da er det i hvertfall ikke rart at så mange har den diagnosen.....

Lignende tråder

1. Kanskje vitamin D kan kurere sykdommer?
    Av Sonja Midtlien i forumet D-vitamin
    Svar: 6
    Siste melding: 15-07-10, 06:51
  2. Må kanskje opereres - men hva med etterpå?
    Av Abiela i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 9
    Siste melding: 06-05-10, 22:25
  3. Funnet kul - kanskje opereres!
    Av Gulsol i forumet Operasjonssalen
    Svar: 2
    Siste melding: 16-04-09, 12:41
  4. Kanskje bokplaner om overvekt
    Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 17
    Siste melding: 05-05-06, 17:41

Søkeord for denne tråden