Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Tråd: Min dagbok
Hybrid View
-
27-01-11, 12:36 #1
Sv: Min dagbok
Sånn, da var det på tide med en ny formoppdatering:
Fysisk en hel del bedre, er ikke så sliten i muskulaturen, føler jeg har littegranne mer energi. Fortsatt kald på bena og mister en del hår. Ikke kald om natta. Heller ikke uttalt hjernetåke nå.
Fortsatt lite tiltak og blir lett stressa. Tåler lite påkjenninger. Har fått et par store issues på privaten den siste mnd, bl.a kreft i nær familie og problemer med eldstesønnen. Kjenner at jeg bruker mye energi på det. Og det må jeg. Kunne aldri klart det i tillegg til jobben. Er derfor fullt sykemeldt fortsatt, og kommer til å være det ut februar.
Hm, når jeg leser dette selv ser jeg jo at jeg fortsatt ikke er i form. Derfor tror jeg det er lurt med en ny taktikk på hvordan bruker tiden jeg er sykemeldt. Jeg vil prøve å sette meg noen fysiske mål fremover. Har jo faktisk lyst å gå tur og gjøre enkelte ting, og det ser jeg som positivt. Og jeg må jo teste kroppen litt. Føler meg pill råtten innvendig, tror jeg vil ha godt av en kostholdsendring og litt fysisk aktivitet. Bare at jeg har lyst på endringen er et fremskritt :-)
..og så er jeg 5 uker gravid. Er veldig obs på at jeg muligens vil trenge mer Levaxin ganske kjapt. Er veldig spent på hvordan svangerskapet vil bli denne gang, om jeg vil være i bedre form enn sist. Foreløpig kjennes det bra. Bank i bordet! :-)
-
30-01-11, 23:12 #2
En oppdatering på symptomer i dag
Tok en copy/paste av listen jeg la ut i første dagbokinnlegg og fjernet det som ikke er symptomer i dag.
DET VAR FAKTISK GANSKE MANGE!! Bra:-)
Men jeg må føre på et nytt, og det er press i halsen.
Ellers ser det ut som doseøkning har virket, selv om jeg fortsatt er preget av fatigue. Kraftløshet og verk/strømninger i fingrene har vært spart for i to-tre uker, men det er tilbake nå.
Dagens liste:
Mister hår (har gjort det i et år nå)
fryser på føttene
tørr på øynene om kvelden
tungt å gå opp trapper og lignende (føler meg veldig utrent)
tåler ikke stress, blir lett stressa
irritasjon/småverk i fingerleddene
ikke uthvilt uansett hvor mye jeg sover
sure muskler etter veldig lite anstrengelse
lite tiltak, ser ikke frem til ting
alt er et ork å gjøre….
føler meg kraftløs i hendene
beslutningsvansker
Utmattet
Nytt:
Press i halsen kommer og går
Regner med jeg må øke Levaxin ganske kjapt nå (pga graviditeten), så tenker jeg tar en tur til legen på tirsdag og tar nye blodprøver.
-
28-04-11, 22:51 #3
Formoppdatering :-)
Nå har jeg vært i full jobb i en måned. Er 4 mnd gravid, og frisk som en fisk!!! Er det mulig??? Fantastisk.
Kjenner ikke et eneste stoffskiftesymptom, og har heller ikke svangerskapsplagene som holdt på å ta livet av meg i forrige svangerskap. Når jeg leser hvordan jeg hadde det i vinter, er jeg bare utrolig glad for at jeg har kommet meg opp av gropen! Trodde ikke jeg kom til å bli frisk noensinne da det sto på som verst.
Er fortsatt veldig utrent, og bør virkelig gå turer og være i mer fysisk aktivitet. Men det er vel tiden som ikke strekker helt til + fysikken ;-) Er uansett mer aktiv nå, så det kommer seg vel.
Forrige prøver viste:
TSH 0,6
FT4 19 (nytt referanseområde som går til 19)
-
30-04-11, 22:21 #4
-
01-05-11, 10:42 #5
Kære Marina. Jeg ønsker dig alt vel og ønsker også, at du nyder livet i fulde drag, nu du er gravid og trives, hvor du før "trodde ikke jeg kom til å bli frisk noensinne da det sto på som verst".
Du oplever nu, at aldrig har du haft det så godt, som du har det under denne graviditet. Og du håber at det holder. Jeg er ked af at sige, at det gør det ikke. Når du har født - kommer Hashimoto's tilbage.
Det er netop derfor - nu - mens du har det "fantastisk" og har overskud, at du bør bruge en del af energien på at læse, lære og lægge et slagplan for, hvad du vil gøre når Hashimoto's er tilbage efter fødslen. Du har 5 måneder at gøre godt med og til at forberede dig. Jeg har skrevet lidt mere om, hvad man bør være opmærksom på, hvorfor og hvor man kan starte med at stille krav til lægerne - i denne tråd. Held og lykke.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-05-11, 10:39 #6
Hei Anisa, tusen takk for svar og info:-)
Jeg skal være forberedt på dette!!
I forrige graviditet hadde jeg ikke påvist Hashimotos, og var hypo hele graviditeten. Ble så hyper etter at jeg hadde født. Visste fortsatt ikke hva som skjedde med meg, følte bare at jeg ble frisk fra en forferdelig sykdom så fort barnet var født. Jeg tok av 22 kg på 3 mnd og var i kjempeform i et halvt års tid. Så begynte formen å falle igjen, og jeg forsto ingenting. Da barnet var 2 år merket jeg at jeg hadde et utstående øye (i tillegg til dårlig form), og legen tok en Anti-TPO som var forhøyet. Andre verdier i grenseland. Siden har jeg stått på levaxin, og hatt mange nedturer..
Nå har jeg en tsh på 0,34 (ref. 0,35-4,0) og ft4 på 18 (ref 9-19). Jeg har aldri hatt bedre blodprøver og heller ikke vært i så god form som jeg er nå. Jeg nyter det i fulle drag, for jeg forventet jo faktisk å bli like elendig som i forrige svangerskap. ALLE gravidplager er svakere, og de fleste er jeg hadde sist er faktisk ikke til stede.
Jeg skal lese litt om hva som kan skje etter fødsel....og forberede meg mentalt.
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Orca's dagbok
Av Orca i forumet DagbokerSvar: 10Siste melding: 17-03-11, 20:37 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
~~des65 sin dagbok!~~
Av des65 i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 21-07-05, 12:35

Svar med sitat

Bokmerker