Sitat Opprinnelig skrevet av Tily Vis post
Dette får meg til å tenke på det vi i gamle dager kalte "brennkopper", som er en infeksjon i huden. Det heter kanskje noe annet nå? Jeg hadde det en gang, mest på lårene og i lysken. Det ble behandlet med antibiotika i salve og tabletter. Sårene var nokså overfladiske, men ubehandlet vokste de seg større i stedet for å gro.

Ellers er det jo noe som heter "sjøgens syndrom", som gir mye probl med hud/slimhinner.

Håper du finner ut av det
Hei, takk for svar. Jeg så nettopp bilder av brennkopper (impetigo) på google imagesearch og jeg er nesten sikker på at det er dette jeg har. Har blitt litt bedre siste døgnet. Tørket mer inn. Er dette en infeksjon som går over av seg selv eller vil den alltid være i kroppen og komme tilbake hvis en ikke tar antibiotika? Er bedre og blir så dårlig av antibiotika at jeg helst vil slippe...

Jeg har også for tiden en katt med influense/øyebetennelse. Kan brennkoppbakterien ha smittet til katten og gjordt den syk?

Vet det er noen bakterier som smitter mellom katt og dyr, men husker ikke om stafylokokk og streptokokk gjør det...