Viser søkeresultater 21 til 30 av 33
Tråd: Min dagbok
-
12-01-11, 12:04 #21
Sv: Stoffskifteprøvene har aldri vært bedre..
Babysteps er lurt. Det virker som at dosen din er riktigere iallfall. Det tar jo litt tid før hele kroppen får kjørt igang alt som har måttet ligget på sparebluss. Og enda lenger tid før alle systemer har hentet seg inn igjen og reparert seg etter en sånn nedtur.
Jeg synes ikke du skal stresse med å gjøre like mye som før. Det kan hende det gjør deg dårlig igjen. Forsøk å gjøre "passe"... og få nok søvn. Akk så vanskelig, ikke sant?
B, D og jern er vi ofte lave på. Jeg tror det har mye for totalopplevelsen å si at man også får disse iallfall noe opp av "balansere nederst"-området.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-01-11, 12:11 #22
-
12-01-11, 12:17 #23
Takk for tilbakemelding:-)
Jeg tenker jeg skal være sykemeldt 2-3 uker til før jeg kjører på igjen. Jeg kjenner at jeg har lyst til å være sikker på at jeg takler både jobb og hjem når jeg setter i gang. Har aldri vært sykemeldt for stoffskiftet før, så det må vel være lurt å være i best mulig form for at jeg ikke skal gå på en smell igjen?
-
12-01-11, 12:22 #24
Jeg kan bare svare for meg selv, og jeg gikk gradvis tilbake via gradert sykemelding. Gikk lenge 20% sykemeldt sånn at jeg fikk være hjemme en av dagene midt i uka. Det gjorde godt for å hente meg inn og samtidig ble ikke rykket for kraftig i overgang til 100%.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-01-11, 13:05 #25
Du må ta med i beregningen at du er kjørt ganske langt ned. Ikke alt du merker skyldes for lavt stoffskifte nå. Mye vil være ettervirkninger av lavt stoffskifte tidligere. Det er ikke lett å se hva som er hva, og jeg ser at du lurer på det. Utbrenthet kan godt henge i et helt år, for eksempel. (Jeg regner med at det ikke er fullt så ille, for da hadde du neppe fablet om å stikke innom jobben - du hadde snarere blitt dårlig bare ved tanken ... Bare et eksempel, altså.)
Fire uker er ganske kort tid for å vurdere om dosen skal opp eller ned. Hvis du merker bedring fra uke til uke så skal du helst ikke røre den, mener jeg. Vent til du blir litt mer stabil fra uke til uke. Det kan godt ta enda en måned.
Det er godt mulig at TSH endrer seg en del i de neste to ukene. Det tar seks uker på en dose før en kan være sikker på at TSH har stabilisert seg. Jeg vil gjette at T3 også kan synke noe fordi kroppen etterhvert tar unna mer av det når aktiviteten generelt går opp.
Når det gjelder ubehag/overdose med relativt høy T3 (som du hadde for to år siden) så kan du få høye verdier både fordi du går overdosert over tid, men også fordi doseøkningen er raskere/større enn kroppen takler. Dette er veldig individuelt. Så hvis du er en av dem som trenger relativt lang tid på å venne seg til endringer - da er det enda en grunn til å ta det litt med ro der du er nå.
-
12-01-11, 13:48 #26
Hehe, Jerene, det er nettopp dårlig jeg har blitt bare ved å tenke på jobben, derfor så overraskende å tenke at jeg kunne ha gått innom på mandag. Men jeg gjorde det jo ikke da......;-)
Jeg har mange rare følelser ovenfor jobben akkurat nå, og det å ha lyst til å gå på jobb tror jeg må være et godt parameter. Samtidig tenker jeg at "kanskje jeg er blitt så glad i å være hjemme at jeg alltid vil grue meg til å begynne å jobbe igjen?" Ikke godt å si.
Takk for gode råd med tanke på stabilisering av dose. Det vil nok gå litt opp og ned fremover. Og ettersom formen min først ble elendig ved doseøkning, for så å bli bittelitt bedre hver dag den siste uken, regner jeg med at det er mange funksjoner som skal på plass. Det positive er at ft4 har gått opp, det tolker jeg som at jeg er på riktig vei :-) Akkurat nå reflekterer ikke tallene mine helt den formen jeg er i, men det er vel mulig at formen henger litt etter- som du sier. Skal ikke gjøre noe nå, før formen har vært stabil en stund :-)
-
12-01-11, 16:57 #27
Jeg fisket litt der, det må jeg innrømme.

Ja, du kan betrakte det som et hyposymptom at du helst vil være hjemme, det er helt klassisk. Når du får mer energi kommer du i stedet til å irritere deg over at du går og trår hjemme, og ikke får brukt deg selv. Ikke bekymre deg for det i hvert fall.
Ta det veldig med ro når du prøver å komme tilbake, for det er viktig at du ikke får flere negative følelser i forbindelse med den arbeidsplassen - ellers ender det med at du blir nødt til å finne en annen jobb på grunn av alle de negative assosiasjonene.
(Been there, done that, got the t-shirt.)
-
27-01-11, 12:36 #28
Sv: Min dagbok
Sånn, da var det på tide med en ny formoppdatering:
Fysisk en hel del bedre, er ikke så sliten i muskulaturen, føler jeg har littegranne mer energi. Fortsatt kald på bena og mister en del hår. Ikke kald om natta. Heller ikke uttalt hjernetåke nå.
Fortsatt lite tiltak og blir lett stressa. Tåler lite påkjenninger. Har fått et par store issues på privaten den siste mnd, bl.a kreft i nær familie og problemer med eldstesønnen. Kjenner at jeg bruker mye energi på det. Og det må jeg. Kunne aldri klart det i tillegg til jobben. Er derfor fullt sykemeldt fortsatt, og kommer til å være det ut februar.
Hm, når jeg leser dette selv ser jeg jo at jeg fortsatt ikke er i form. Derfor tror jeg det er lurt med en ny taktikk på hvordan bruker tiden jeg er sykemeldt. Jeg vil prøve å sette meg noen fysiske mål fremover. Har jo faktisk lyst å gå tur og gjøre enkelte ting, og det ser jeg som positivt. Og jeg må jo teste kroppen litt. Føler meg pill råtten innvendig, tror jeg vil ha godt av en kostholdsendring og litt fysisk aktivitet. Bare at jeg har lyst på endringen er et fremskritt :-)
..og så er jeg 5 uker gravid. Er veldig obs på at jeg muligens vil trenge mer Levaxin ganske kjapt. Er veldig spent på hvordan svangerskapet vil bli denne gang, om jeg vil være i bedre form enn sist. Foreløpig kjennes det bra. Bank i bordet! :-)
-
30-01-11, 23:12 #29
En oppdatering på symptomer i dag
Tok en copy/paste av listen jeg la ut i første dagbokinnlegg og fjernet det som ikke er symptomer i dag.
DET VAR FAKTISK GANSKE MANGE!! Bra:-)
Men jeg må føre på et nytt, og det er press i halsen.
Ellers ser det ut som doseøkning har virket, selv om jeg fortsatt er preget av fatigue. Kraftløshet og verk/strømninger i fingrene har vært spart for i to-tre uker, men det er tilbake nå.
Dagens liste:
Mister hår (har gjort det i et år nå)
fryser på føttene
tørr på øynene om kvelden
tungt å gå opp trapper og lignende (føler meg veldig utrent)
tåler ikke stress, blir lett stressa
irritasjon/småverk i fingerleddene
ikke uthvilt uansett hvor mye jeg sover
sure muskler etter veldig lite anstrengelse
lite tiltak, ser ikke frem til ting
alt er et ork å gjøre….
føler meg kraftløs i hendene
beslutningsvansker
Utmattet
Nytt:
Press i halsen kommer og går
Regner med jeg må øke Levaxin ganske kjapt nå (pga graviditeten), så tenker jeg tar en tur til legen på tirsdag og tar nye blodprøver.
-
28-04-11, 22:51 #30
Sv: Min dagbok
Formoppdatering :-)
Nå har jeg vært i full jobb i en måned. Er 4 mnd gravid, og frisk som en fisk!!! Er det mulig??? Fantastisk.
Kjenner ikke et eneste stoffskiftesymptom, og har heller ikke svangerskapsplagene som holdt på å ta livet av meg i forrige svangerskap. Når jeg leser hvordan jeg hadde det i vinter, er jeg bare utrolig glad for at jeg har kommet meg opp av gropen! Trodde ikke jeg kom til å bli frisk noensinne da det sto på som verst.
Er fortsatt veldig utrent, og bør virkelig gå turer og være i mer fysisk aktivitet. Men det er vel tiden som ikke strekker helt til + fysikken ;-) Er uansett mer aktiv nå, så det kommer seg vel.
Forrige prøver viste:
TSH 0,6
FT4 19 (nytt referanseområde som går til 19)
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Orca's dagbok
Av Orca i forumet DagbokerSvar: 10Siste melding: 17-03-11, 20:37 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
~~des65 sin dagbok!~~
Av des65 i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 21-07-05, 12:35
Svar med sitat

Bokmerker