Sitat Opprinnelig skrevet av Marina73 Vis post
Heisann:-)
Jeg er veldig spent på t3- regner med jeg får tatt prøve neste uke etter legebesøket. Jeg har tatt 125 mikrogram Levaxin pr dag i en måned nå, og det er den høyeste dosen jeg har hatt. Kjenner kanskje antydning til litt høyere puls i dag, og er varmere om natta og om morgenen når jeg våkner. Kanskje dette er et forsiktig tegn på at jeg er på rett vei?
Det høres sånn ut. Tar litt tid før du kjenner aller virkningene, fire uker er sånn omtrent den tiden det tar for meg. Det kan godt være det fortsetter å gå oppover et stykke. Veldig langsomme utslag, sånn er det bare.

Det som bekymrer meg, er at jeg blir sliten av ingenting (typ å handle matvarer eller å løfte noe middels tungt), og klarer ikke forholde meg til mer enn en ting om gangen. Kjenner jeg blir fort stressa, irritert og oppgitt. Er dette hyposymptomer? Eller er det binyrer? Eller hyper? ;-)
Det høres ut som helt typiske tegn på at du har gått på for lav dose. Hypo så det holder, ingen tvil.

Jeg har vært flink til å slappe av, og har fordelt energien på kun de aller viktigste gjøremålene den siste uken. Kanskje det er gevinsten av det jeg høster nå?
Det er sikkert lurt uansett, det - hvis du har kjørt deg hardt i en periode.

Jeg så jo at ft3 reflekterte formen min den ene gangen for 2 år siden da jeg var hyper. Men da var vel dosen 75, og det har nok skjedd en del med kjertelen siden den gang. Hvis jeg nå hadde tsh på 4,4 med 100 milligram Levaxin vil det vel si at jeg trenger mer? Synes det er rart at ft4 ikke blir lavere på så (for meg) høy tsh...
Skal se litt på tallene dine igjen -

Det er litt pussig at T4 er såpass jevn mens TSH stiger, ja. T3 er den manglende biten her. Om du har fått lavere T3 etterhvert kan det være årsaken til at TSH stiger. Det spørs hva de nye prøvene viser, da.