Viser søkeresultater 1 til 10 av 226

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard Sv: Operert for graves -94

Hei har nu brukt armour i ca 6 uker.
    kommet opp i 1 1/2 grain, formen e ikkje til og bli klok på
    -skjelvinger i kroppen,hender
    -svetter mer,men spesiellt rundt halsen om morran
    -nervøsitet(begynte og spise negler for en ukes tid siden,uro i kroppen)
    -samtidig frys æ og en del,men vi har jo 35 minus her førr tiden
    -varmeintoleranse
    -hurtig puls

økte fra 1 grain til 1 1/2 førr 3 uker siden,har gått fint til nu men plutselig en morra merket jeg at ting ikke er i orden.

antakelig med min tålmodighet har æ øka førr fort,trur mer på at det er blitt for meget for fort.
    håper på inspill

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Har du noen gamle data med
    TSH, fT4 + fT3? Jeg tenker: Dersom du har omdannet dårlig og dermed har måttet "overloade" med T4 for å få til nok T3 så er du kanskje der at du skal vente og se?

Merker du noen "rytme" i frysing/svetting? (Når fryser du - har det noen korrespondanse med når du tar tablettene? F.eks et gitt antall timer etter?) Det samme med pulsen. Faller den igjen når du kommer "lenger unna" tabletten?

Hvordan tar du tablettene? I én dose eller i delt dose?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

smgj takk for kjapt svar.
    siste måling på blodprøver var tsh-1,88 og t4 - 11 t3 ble ikke målt,dette ble gjort ca 3 uker på armour.
    det som er rart er at tidligere prøver tatt på 125 lev pr dag viste tsh 6 og t4 15,disse endret seg ikke ved doseendringer kun formen min ble dårligere ved justeringer!!!!
    Tar 1 grain kl 0800 om morran og 1/2 i ett totida om dagen.
    i dag har æ ikke tatt den halve grain og føler meg litt roligere.
    Har hatt rask puls og høyt blodtrykk i flere mnd(bruker beta mot dette) men selv med behandling har pulsen økt,spesiellt om morran.
    svetter under armene,men plagsomt rundt halsregion om morran.glemte og si at jeg fikk min første forkjølelse nu i romjula,på flere år faktisk.
    huff dette ble rotat.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Takk Anisa. (selv om jeg er litt usikker på skamrosen... )

Pusur, jeg må bare si at jeg ikke ser noe mønster i dette ut over at det virker som det er liten sammenheng mellom medisinene du tar og blodverdiene dine. Og du virker hypo og hyper på samme tid?

Jeg har funnet en side som nevner redusert omdanning fra T4 til T3 som en bivirkning for betablokkere... http://www.medhelp.org/posts/Heart-D...id/show/252611 Har ikke sett noe mer på dette.

Om det er tilfelle kan de to medisinene motvirke hverandre. Jeg tror du bør ta denne problemstillingen opp med den beste legen du kan finne på stoffskiftefeltet. Og ta med i betraktningen at restfunksjonen din også kan medvirke oppi dette...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Pusur, jeg må bare si at jeg ikke ser noe mønster i dette ut over at det virker som det er liten sammenheng mellom medisinene du tar og blodverdiene dine. Og du virker hypo og hyper på samme tid?
    Takk for innputt,dettan har æ slitt med i årevis og har tatt opp med legen konklusjonen din..
    Betablokker har æ bare tatt sånn ca 2 mnd så akkurat det vektlegg æ ikkje så mye!!!

slit mye med å fokusere blikket ved tv titting og bilkjøring.Endo ville ikke sende meg til øyelege,men det ville optikern
    skjer det ingenting der så bestiller jeg mr hos privat klinikk for og sjekke hypofyse

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg kjenner ikke noe særlig til Graves, men er øyeplagene dine relatert til sykdommen fra før, eller er de nye? Og jeg tenker (altså - dette er BARE spekulasjoner - innspill til noe du kan spinne videre på, jeg har IKKE undersøkt noe) ... kan det være sånn at vevet ditt tar opp t3 unormalt raskt slik at du har for mye der, selv om det er lite i blodet?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Øyeplagene er blitt verre det siste året,har vært hos øyespesialist tidligere fikk da kortisondråper på bakgrunn av verk bak øynene, og at æ har skifta farve på det høyre øye(me and david bowie)
    de sier bare få kontroll på stoffskiftet ditt

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Operert for graves -94

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Har du noen gamle data med
    TSH, fT4 + fT3?

06-06-06, 13:49
    Sitat Opprinnelig skrevet av pusur Vis post
    Nu står det heilt stillt,
    TSH-0,44
    Fritt thyroxin-23
    Fritt trijod.-4,8

betyr det at æ ytterlig bør gå litt ned på medisindosen med levaxin.(urolig,nervøs, skvetten, vonde muskler, vond hals, trøtt osv.)
    kan det være lurt og ta vekk bare litt, slik man øker forsiktig?
    04-09-06, 09:45
    Har gradvis og sakte minket levaxindosen fra 1200 mg i uka pr.juni, til 950 mg i uka pr.d.d. Føler meg ennu hyper (rastløs,svetter døgnet rundt, hurtig puls innimellom) Kommet så langt at æ føle æ bare mangle det siste "bittelille" for å være på rett nivå.

Blodprøvene mine viste 28/8-06
    TSH-1,03 (0,2-4,5)
    Ft4-15 (8-20)
    T3 4,5 (3,5-7,8)

Bør æ vente ei stund til før æ eventuellt trapper ytterlig ned
    03-11-06, 11:22
    Ka skjer?

29/8-06
    Tsh -1,03
    T4 -15
    T3 - 4,5

31/10-06
    Tsh -0,98
    T4 -16
    T3 -4,5

Etter 29. aug. tok æ vekk 25 mg. levax. i uka, førr æ følte mæ hyper. Nu sett æ fremdeles med hypersymtomer, vondt bak øyan, trykk over kjertel, rastløs, nervøs, skjelven.

Skal ikkje tsh stige når dose levax. blir mindre,skjønne ingenting.
    Noen som kan komme med noen paulie ord.
    19-04-07, 13:24
    Ja da e det gått 6-7 uker siden oppstart av lio,blodprøva tatt og hold på hatten de e lik forrige prøver??????? Fremdeles føler æ mæ lav-det som e blitt bedre e ikke så surret/tåket i hue. Ka gjør æ nu...Prøve å øke lev littegrann?

tsh - 1,54
    T4 - 15
    T3 - 4,0
    28-10-07, 10:43
    Hei dere alle sammen. Har nu brukt lio i 8 mnd, siste blodprøver tatt 11. sept -

tsh-3.69
    t4-11
    t3-3.3
    ...

økte levax m 25 i uka, fikk umiddelbart hypersymt. gikk over etter noen dager. Så dagens opdatering frys, vonde muskler, ledd etter husvask i går, må også strekke hals bakover når jeg ligger for det blir ubehagelig ellers. og selvfølgelig den ekle deppe følelsen......for ikke å snakke om firdobble øyelokk.

Nora fikk rett må nokk opp i 100 lev om dag, pluss de 10 lio. De siste ukene har jeg stått på 100 lev i 5 d, og 75 lev i to d, og selvfølgelig de 10 lio om dag... Ganske utrulig kor ømfintelig systemet i kroppen er..
    14-11-07, 21:17
    Takk for mye respons. Siste prøver ble tatt 11.09.07

TSH 3,69
    T4 11
    T3 3,3

Må jo være noe riv ruskende galt,selv om jeg bruker 100mg lev og 2 ganger 5 lio om dag så er T3 uyenfor referanseområdet

referanseområdet fra UNN
    tsh 0,2-4,5
    t4 8-20
    t3 3,5-7,8

Har ikke bestemt ennu nårtid æ skal ta nye prøver, ligg litt å føle på formen
    07-12-07, 13:13
    Hei! Har nu fått svar på prøver tatt 4/12-07, etter å ha gått på 100 lev om dag + 10 lio i 8 uker.

Tsh-0,57
    T4 -13
    T3-
    ble ikke målt, stod ikke på skjema, de var ny fikk jeg forklart

T4 har jo stege fra 11 til 13 men syntes tsh hadde sunket så mye, fra 4 til 0,57
    Har mer energi,mer stabilt humør, men fryyyys lett, kalde fingre, tær. Vonde muskler, ledd. Muskelveik osv. Lurer litt på om kanskje ikke lio er noe for meg, eller skal jeg prøve en liten økning til med lev, f.eks. 50 mer i uka
    08-05-08, 10:05
    Hei en stund siden jeg var her, formen er stigende, så har fått erfare at tålmodighet er en dyd

4/12-07 100 mg lev g 7 + 5mg lio om dag

TSH-0,57
    T4 -13
    T3 -?

ANTI TPO 42

Økte etter disse resultat til 100 mg lev g 4 og 125 mg lev g 3 fortsatt 5 mg lio

29/4-08
    TSH - 1,22
    T4 -14
    T3 -4,2

ANTITPO 21

Noen som kan forklare forskjellene på anti tpo etter økning.

Har også vært forsiktig med mel og melk, har også begynt å spise noen tabletter som heter FEMALE, skal hjelpe mot PMS, og tru meg det hjelper...
    05-11-10, 14:33
    En liten oppdatering folkens.
    Har venta i 2 mnd på tilbakemelding fra endokrinolog etter å ha vært hos ho. Da ble jeg sjekka med blodprøver for hypofysefeil, binyrene. Skal og sjekkes for hormonresistens.
    Har enda ikke hørt noe, har purra på en gang i uka pluss at fastlege har vært i kontakt med sykehuset

Nu e æ aktivt sykemeldt og har fått betablokker for hissig puls, nervøsitet og uro.
    Tsh viser 5,7 og
    T4 15
    Holder på og bli gal men legen sier vi må bare smøre oss med tålmodighet!!!!!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Herregud Anisa kor du hente alt i fra
    takk!!
    smjg her e tydeligvis en masse og boltre seg i

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Operert for graves -94

Herregud Anisa kor du hente alt i fra
    takk!!
    Selv tak, kære Pusur Men jeg ser nu også, at dine bivirkninger er stort set de samme, uanset hvad du er i behandling med... Spændt på, hvad Smgj får ud af denne opstilling (jeg selv er ikke nogen ørn til det ).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 13-11-11, 09:25
  2. Operert for kreft
    Av Tuppelura i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 12
    Siste melding: 10-08-10, 19:56
  3. Jeg ble operert i to omganger
    Av Idea i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 2
    Siste melding: 09-08-10, 15:58
  4. Jeg ble operert for tre uker siden.