Viser søkeresultater 1 til 10 av 79
Threaded View
-
30-06-06, 22:31 #11
Ærlig talt.. Nå blir jeg ganske oppgitt over deg Liten.. Hva med å skaffe deg litt perspektiv?? Vi som kommenterte nr 2 viste et våkent blikk. Dette er ikke noe dulle-forum hvor man alltid skal ta alt for god fisk og tommelen opp. Da ville vi faktisk ikke sett fremskritt.
Jeg ble glad for at du hadde hatt et godt møte med endokrinologen, og jeg avsluttet innlegget mitt varmt og oppriktig med å ønske deg lykke til. Jeg mente det av hele mitt hjerte.
Jeg er ikke enig i at jeg har laget skår i gleden, og det opprører meg at du mener det. Jeg er ei syk jente, sånn som deg, og Yvette (som har noen gode poeng over her) og mange flere.
Jeg skal fortelle deg hva som er skår i gleden, det er å få beskjed om at bare man knasker levaxinen sin så blir man frisk som en fisk innen et visst tidsestemat (noe som er irrelevant av en lege å gi i seg selv, da alle har individuell opplevelse av tid før man merker bedring, eller evn. forverring). Når denne spådde tida er gått, og man kanskje fortsatt synes det er et slit og vaske håret, eller man heller kaffe i frokostblandinga og melka i kruset, eller man verker i ledda, eller ikke orker å leke i hagen eller bake pepperkaker med barna sine, DA kan man begynne og snakke om skår i gleden.
Men det er nå en gang den brutale virkelighet, ikke alle blir bra og ingen blir bra til samme tid. Mange vil måtte slite med enkelte plager resten av livet. Jeg synes leger skal være ÆRLIGE om dette. Slik at man mentalt kan forberede seg og godta og lære seg å leve med den nye livssituasjonen. Det er lov å gi håp, men ikke på falske premisser. Uansett hvor snill og hyggelig og pedagogisk og dyktig en endokrinolog er, har det ingenting med vår evne til å bli frisk og gjøre. Man blir ikke fortere frisk av en snill endokrinolog. Men det er klart, det hjelper på humøret.
Jeg synes som de andre 4 her inne at endokrinologen virket flink, men det gir ham ikke legitimitet til å si at dersom levaxinen ikke får deg bedre "MÃ… VI FINNE NOE ANNET VED DEG Ã… SKYLDE PÃ…". Her går skillet mellom legebøkene og den virkelige verden. Akkurat der er jeg ganske bestemt.
Lignende tråder
-
Tok Håranalyser, fikk vite jeg har RASKT Stoffskifte... skjønner ingenting
Av gutt_81 i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 2Siste melding: 30-01-10, 12:11 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat
Bokmerker