Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
    Medlem siden
    Nov 2010
    Meldinger
    9

Standard Sv: har jeg ikke lav stoffskifte som jeg trodde?hjelp

Sitat Opprinnelig skrevet av 9nemor Vis post
    Hvor lang periode, da? Og aner du noe om status før du begynte med tilskudd?
    Det tar jo en del tid å få opp d3-nivået, da. Og det kan jo ha vært lavere enn 50 før du begynte, også?
    Hvilken type var det du brukte?
    eg tok vitamin d tilskudd i ca.2 mnd. Ja kan ha vært lavere, jeg fikk ikke sjekket dette før jeg begynte med tilskudd. Jeg brukte dette tilskuddet http://www.iherb.com/Now-Foods-Vitam...els/10421?at=0
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Sitat Opprinnelig skrevet av minana Vis post
    Jerene, S-anti-TPO er på 32 (ref.omr <100)
    For å si det sånn, det prøveresultatet hadde vært mest interessant om det var dårlig, for høy anti-TPO er vanlig ved Hashimoto's som er den vanligste årsaken til lavt stoffskifte.

Prøveresultatet ditt kan ikke brukes til å bevise at du har normalt stoffskifte, dessverre. Jeg hadde anti-TPO på 25 i juni, med blomstrende hypotyreose, og jeg tar nå oppunder 100µg Levaxin.

Så hvis du ikke blir bedre i løpet av de neste månedene med forskjellige tilskudd, da er det best å ta et nytt sett prøver.

Medlem siden
    Nov 2010
    Meldinger
    9

Ja, det er kanskje lurt å ta en runde med tilskudd og få tatt prøver på nytt igjen om par månder.
    Er det noen spesielle tilskudd, eller merker som er å anbefale?

Tusen takk for alle råd, og hjelp
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Ellers ville jeg forsøkt å få triglyseridverdien ned. Jeg vet ikke årsaken til at den er forhøyet, det kan det være flere grunner til.
    Jeg har sett på Fürst sine sider - http://www.furst.no/bb/index6.html. Der står det (mine uthevinger):

fS-Triglyserider
    [fS-Triglyserider] $[$054$]$ (A) (Triacylglyserol)

1 mL serum fra pasient som har fastet i 12 timer.
    Indikasjon: Utredning av hyperlipoproteinemi. Residiverende pankreatitt. Alkoholmisbruk.
    Referanseområde: (NORIP, 7. januar 2005), < 2,60 mmol/L
    Tolkning: Høye verdier kan være arvelig betingede (familiær hypertriglyseridemi). Sekundære hypertriglyseridemier sees ved dårlig kontrollert diabetes, hypothyreose, nyre-, pankreas- og leversykdommer. Stort karbohydratinntak, P-piller, graviditet, steroidhormoner, diuretika og beta-blokkere kan gi økte verdier. Økte triglyserider er alene neppe noen viktig risikofaktor for hjerte-/kar-sykdommer. Se Lipider.

---

Jeg kan ikke gi så mye råd når det gjelder vitamintilskudd. Det eneste jeg tar er TrioBe, som inneholder tre forskjellige B-vitaminer. Det får jeg på resept fra indremedisineren. Ikke spesielt billig. Jern tar jeg ikke noe av foreløpig, satser på at øket B12 skal ordne den saken. De jerntablettene er ikke noe særlig for magen. Tran er ikke populært, men det holder D3 på et greit nivå for meg. En slurk på omtrent to spiseskjeer, det første jeg gjør om morran. Ut av senga, inn i kjøleskapet og få det overstått.

Medlem siden
    Nov 2010
    Meldinger
    9

oi, takk for den infoen. Hmmm... karbohydratinntaket, kan vel være litt høy til tider. P-piller, graviditet, steroidhormoner ikke med i bildet.Har ikke diabetes. diuretika, og beta-blokker vet jeg ingenting om Har ikke nyre, pankreas leversykdommer(ikke som jeg vet om ihvertfall).hypothyreose ja, det er vel det jeg prøver å finne ut av.

ooofff, tran ja. Kanskje jeg skal gå til innkjøp.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Sitat Opprinnelig skrevet av minana Vis post
    ooofff, tran ja. Kanskje jeg skal gå til innkjøp.
    Prøv den med sitronsmak, det hjelper.

Medlem siden
    Nov 2010
    Meldinger
    9

Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
    Prøv den med sitronsmak, det hjelper.
    ja, det blir nok med sitronsmak, og tenke på noe godt.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Alt vi ikke kan spise og lav-karbo .... hjelp!
    Av mammantileir i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 18
    Siste melding: 05-12-11, 19:54
  2. Svar: 2
    Siste melding: 23-10-09, 08:15
  3. Vekta - trodde ikke mine egne øyne
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 67
    Siste melding: 21-08-06, 01:10
  4. Svar: 8
    Siste melding: 11-04-05, 20:39
  5. Får ikke hjelp av fastlegen
    Av i forumet Hos legen