Viser søkeresultater 1 til 10 av 17

Hybrid View

Medlem siden
    Nov 2010
    Meldinger
    9

Standard Sv: har jeg ikke lav stoffskifte som jeg trodde?hjelp

Disse problemene startet etter min første graviditet, dvs for ca.5 år siden. Det har blitt verre og verre med tiden.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Jeg vet ikke hvorfor du har noe forhøyet verdi av triglyserider minana, så det er vanskelig for meg å svare på. Tok du blodprøvene fastende?

Selv fikk jeg mine verdier ned ved å gå ned i vekt ved moderat mosjon, fokus på et bedre kosthold (mindre sukker) og tilskudd av omega-3 fettsyrer, i en mix med e-vit og c-vit. At jeg hadde forhøyede verdier skyldtes i hovedsak at jeg var for lite i aktivitet pga det lave stoffskiftet. Jeg hadde ingen energi og det førte til lite bevegelse og også at vekten gikk i feil retning en periode. Jeg var heller ikke særlig fokusert på hva jeg spiste, det var mer å sørge for at man spiste som hadde fokus. Da det var slitsomt å lage mat en tid. Derfor ble det lettvinte løsninger som ikke var gode løsninger. Forhøyede triglyserider kan også skyldes andre ting og derfor har jeg ikke noe "fasitsvar" til deg Verdiene dine er heller ikke alarmerende høye, bare så det er sagt. Du finner mye info om dette om du googler triglyserider.

Medlem siden
    Nov 2010
    Meldinger
    9

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Jeg vet ikke hvorfor du har noe forhøyet verdi av triglyserider minana, så det er vanskelig for meg å svare på. Tok du blodprøvene fastende?

Selv fikk jeg mine verdier ned ved å gå ned i vekt ved moderat mosjon, fokus på et bedre kosthold (mindre sukker) og tilskudd av omega-3 fettsyrer, i en mix med e-vit og c-vit. At jeg hadde forhøyede verdier skyldtes i hovedsak at jeg var for lite i aktivitet pga det lave stoffskiftet. Jeg hadde ingen energi og det førte til lite bevegelse og også at vekten gikk i feil retning en periode. Jeg var heller ikke særlig fokusert på hva jeg spiste, det var mer å sørge for at man spiste som hadde fokus. Da det var slitsomt å lage mat en tid. Derfor ble det lettvinte løsninger som ikke var gode løsninger. Forhøyede triglyserider kan også skyldes andre ting og derfor har jeg ikke noe "fasitsvar" til deg Verdiene dine er heller ikke alarmerende høye, bare så det er sagt. Du finner mye info om dette om du googler triglyserider.
    Jeg tok prøvene fastende. Det du sier kan vel gjelde for meg også. Jeg er ikke aktiv i det hele tatt, også pga bekkenløsning som jeg fortsatt sliter med. Det blir også hurtige løsninger på matfronten.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Lignende tråder

1. Alt vi ikke kan spise og lav-karbo .... hjelp!
    Av mammantileir i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 18
    Siste melding: 05-12-11, 19:54
  2. Svar: 2
    Siste melding: 23-10-09, 08:15
  3. Vekta - trodde ikke mine egne øyne
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 67
    Siste melding: 21-08-06, 01:10
  4. Svar: 8
    Siste melding: 11-04-05, 20:39
  5. Får ikke hjelp av fastlegen
    Av i forumet Hos legen