Men tilbake til artikkelen - takk og takk, det var akkurat det jeg trengte! Var hos legen for et par uker siden for å få tatt en D-vitaminstatus, og tok samtidig de vanlige stoffskifteprøvene. (Jeg har hatt diagnosen Hashimotos siden 2008). TSH viste 0.07, og D-vitaminene sto ikke i mer enn 30 (referanseverdier 75-150).

Fastlegen mente da at jeg var litt overdosert, selv om jeg ikke hadde noen symptomer på det, og ville at jeg skulle redusere Levaxin med 25µ pr. uke. Noe jeg gjorde, dum som jeg var. Etter en uke var jeg helt slått ut, ingen energi, trist til sinns, og måtte be om en ukes sykmelding.

Er det vanlig å få så store reaksjoner, bare ved å senke dosen med så lite? Jeg går ut fra at det skyldes lavere Levaxindose, for D3-vitamintilskuddet jeg har begynt å ta, skulle vel ikke gi slike virkninger?

Etter å ha lest på forumet - takk til alle kloke og kunnskapsrike mennesker her - skjønner jeg at det bare er å øke dosen igjen, og at det ikke er noen fare forbundet med det, selv om TSH kommer ned til null.

Jeg er glad i fastlegen min, hun er et snilt menneske og blir ikke fornærmet om jeg foreslår ting hun ikke hadde tenkt på selv (D-vitaminstatusen for eksempel). Men jeg blir litt forferdet over hvor lite disse fastlegene egentlig vet om stoffskifte! Jeg har jo forstått at jeg må holde meg oppdatert selv, lese og sette meg inn i tingene. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg sittet der som et trist og energitomt vesen, men med fine blodprøveverdier ...

Det er da sørgelig at ikke verden har gått så mye framover siden Per Egil Hegge skrev boka si?