Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Threaded View
-
29-11-10, 20:21 #24
Sv: Lav TSH ikke så farlig - sier britisk langtidsstudie
Det ville aldrig falde mig ind at sige, at du erstatter fornuft og viten med blabla, men du behandler emnet som det var en filosofisk debat, hvor tingene kan vendes og drejes, som om det var muligt at påvirke genstanden i fokus (emnet) intellektuelt. Det kan man ikke. "Genstanden i fokus" her er sygdommen, medicineringen, TSH og den britiske undersøgelse der hævder at "Lav TSH ikke så farlig". Nicht wider.
Det kan ikke nytte at afvente "håndfaste tall, for "økt risiko" kan bety så mangt. Det sier jo ingenting om hvor mye risikoen faktisk øker" fordi disse "håndfaste tal" vil aldrig komme. De kommer aldrig fordi vi er ikke kloner af hinanden, vi er for forskellige, med så mange hårfine biologiske variationer at "håndfaste tal" ikke er muligt at fastslå. Vi er nødt til at nøjes med antagelser og vi kan ikke komme tættere på håndfaste resultater af forskning - end tilnærmelsesvis dvs. et statistisk gennemsnit - uden en ekstakt værdi for det enkelte individ (med hypothyreose).
Medicin er ikke en eksakt videnskab og derfor ikke diskuteres som om den var det, som du f.eks. forsøger gennem denne konfrontation: "Med fare for å leke djevelens advokat, hva er egentlig en for høy dose? Nå sier du omtrent at en for høy dose er det samme som en på sikt utålelig dose. Men hvordan vet du egentlig at en skadelig og en utålelig dose er det samme?" Det er retorik og det hører ikke hjemme i udvekslingen af erfaringer, hvilket er det egentlige formål med at være her. Ikke at udfordre andre med spørgsmål der er umulige at besvare, eller umulige at besvare entydigt.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Kalsiumtilskudd, farlig?
Av nora i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 16Siste melding: 11-11-14, 08:10 -
Legen sier jeg er OK
Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 33Siste melding: 25-06-11, 07:16 -
Fett er IKKE farlig
Av Mod i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 0Siste melding: 08-07-09, 12:46 -
Hva sier TRAS noe om?
Av Carro i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 18-03-09, 10:01 -
Hvor farlig
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 26-04-05, 09:51

Svar med sitat
Bokmerker