Helt enig med Anisa i at underdosering og underbehandling er et stort problem. Noe av det tristeste er når noen tror de får riktig medisin og dose, og at problemer som humørsvingninger, sosial tilbaketrekning, karpaltunnelsyndrom, vektøkning og tilmed voksende tunge ikke har noe med stoffskiftet å gjøre ...

At høye doser med stoffskiftehormon kan gi samme skader på lang sikt som hypotyreose er en ikke urimelig formodning. Men når denne hypotesen er blitt framført som sikker viten, da er det så klart "legerykter".

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Hihi. Gamlinger i Nord-Trøndelag vet hva både spark og brodder er for noe - og bruker dem. Jeg kjente engang en dansk lege som jobbet i en liten nordnorsk bygd. Han var mektig forundret over at han ikke hadde noen "lårhalser" på tross av meget høy snittalder i bygda og mye is om vinteren. Visstnok kom det alltid lårhalser med den første isen i Danmark... Men det var rett og slett på grunn av aktiv bruk av spark og brodder i nordnorge kom han fram til.

Fra spøk til alvor. Den delen om cøliaki og nedsatt næringsopptak tror jeg er verdt å ta med seg. Det er jo et faktum for mange av oss.
Jo, så klart. Men om du titter på lenken jeg la ved så ser du at i Oslo lever kvinnene minst like farlig på sommeren og innendørs, og brekker hofta på flate stuegulvet.

(Kanskje det er noe i vannet? )