Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Tråd: Høy puls?
Threaded View
-
16-11-10, 20:20 #19
Sv: Høy puls?
Åh manner...
Det er gået hen og blevet en "bivirkningstråd". Hallo, det er bare lidt kalium - et elektrolytsalt kroppen ikke kan undvære og slet ikke i så lille en mængde som 750 mg i sammenligning med behandlings-dosering for sygdommen hypokaliæmi, som er op til 5000 mg = 5 gram.
Nej, det er ikke det samme. Tværtimod - det er ved almindelig binyreinsufficiens, at kroppen taber (på nær mest) kalium.
Stærkt nedsat nyrefunktion er en decideret nyresygdom. Har man nyresygdom, skal man selvfølgelig ikke indtage noget uden samråd med en læge. Har man kalium i underkanten af referenceområdet - har man for lidt. Addison = 4/5 død binyrebark - ikke som ved "binyretræthed" binyrebark der fungerer "omvendt" ved at udsondre mest cortisol når det burde være mindst. "Svelgvansker" er et diffust begreb - men her handler det om, at selv om tabletterne er formet "synkevenligt" (ovale), er de ret store og kan være svære at synke, særligt for ældre mennesker.
Det er for at forbedre elektrolyt-balancen (formidlende elektriske nervesignaler til her - hjerte-/karsystemet, men ellers alle andre kroppens "systemer" der styres via elektriske impulser via nervebanner fra hjernen) at 750 mg kalium kan gøre underværker. Men man kan også nøjes med at spise 1 kg spinat for at få samme effekt.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lav puls...
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 05-10-08, 18:59 -
Puls...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 1Siste melding: 21-03-07, 23:43 -
Høy puls etter mat...
Av Irgni i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 16-02-07, 19:13 -
Syk puls...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 9Siste melding: 06-01-07, 14:59

Svar med sitat

Bokmerker