Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Tråd: Høy puls?
Threaded View
-
11-11-10, 22:33 #19
Sv: Høy puls?
Hvilepuls er en term.
Men jeg antar at man har forskjellige kriterier for hva som er hvilepuls.
Idretten har flere begreper, som eks. sittende hvilepuls, men det man mener med hvilepuls er liggende etter 15min. Man skal ikke snakke i den tiden, ikke se på Tv, men ha åpne øyne og puste normalt.
Det finnes forskjellige teknikker til å senke pulsen under hvilpulskriteriet.
Man kan feks benytte dykker-refleksen. Og en trenger ikke dykke, det er nok med en kald vårtklut i panna og å holde pulsen. Da synker pulsen flere slag for kroppen tror den må spare på oxygenet.....
Ser man snakker om hvilepuls utover dagen og antar at man ikke følger den idrettslige termen da.
Det jeg vil si, er vel at det er en fordel om vi snakker om det samme.
Hva er hvilepulsen etter hvile ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lav puls...
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 05-10-08, 18:59 -
Puls...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 1Siste melding: 21-03-07, 23:43 -
Høy puls etter mat...
Av Irgni i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 16-02-07, 19:13 -
Syk puls...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 9Siste melding: 06-01-07, 14:59

Svar med sitat

Bokmerker