Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
Rufus; Wilson skriver at pms ofte skyldes magnesium mangel. Det stemmer jo godt med erfaringene vi har mht pms. Har inntrykk av at du og jeg sliter litt ekstra med pms, men mulig jeg tar feil.

Jeg har inntil nå vært veldig fornøyd med at det har hjulpet å knaske magnesium. Som sagt begynte jeg med dette i april, da legen sa at jeg lå i nedre ref område. Helt frem til nå har det altså steget jevnt. Siste måling før i dag var i begynnelsen av sept, og da hadde den fortsatt å stige. Jeg byttet 100% til Erfa i slutten av aug/begynnelsen av sept. Ønsker ikke å utpeke Erfa som noen synder her, men jeg merker jo at den er tøff for hjertet/brystregionen (=binyrene?).
Heia BeritM

Nei, du tar ikke feil. Pms er et h......, om enn et litt mindre h...... enn før. Ja, kjenner til sammenhengen mellom magnesium og pms, og mye kan ligge der, ja. Derfor må jeg få testet nivåene mine nå snart for å se om det har vært noen vits i å bruke flytende magnesium. Noe har skjedd med mine magnesiumnivåer i den tiden jeg har brukt Thyroid og hc, de har gradvis blitt lavere. Aner ikke om det er en sammenheng, men når du sier det, kan det godt tenkes, ja.... Binyrene "spiser" nok mye mg, så det kan være en forklaring, men samtidig var binyrene mine ordentlig slitne før den tid også. Men mulig at Efra stiller ekstra krav og at det påvirker.... Vet ikke...