Ja, nå har jeg fått den fryktede innkallelsen til UNN. Regner med å få høre at jeg er overdossert på stoffskiftemedisin. Jeg skal til en konstituert overlege Joakimsen. Hvis noen kjenner til han så hadde det vært fint å få en PM. Jeg skal dit i desember.

Det som nå hindrer meg i å begynne på jobb er den høye pulsen. Blir helt peise utslitt av å kun bevege meg fra stol til stol i eget hus. Noen dager er verre enn andre. Det er bedre å gå enn å stå. Så har jeg dette lave blodtrykket da...som jeg selv antar er årsaken til den høye pulsen. Tilstanden kalles ortostatisk hypotensjon og man kan ofte se den i sammenheng med dårlig binyrefunksjon, redusert nevrologisk funksjon samt sikkert ved en masse andre tilstander. Jeg har jo hatt mye nevrologiske plager, men disse er kraftig redusert etter at jeg begynte å ta HC hver fjerde time.

Hvis BT skulle vært forårsaket av nevrologiske årsaker skulle pulsen også være lav har jeg lest her. Jeg har også lest her at Florinef kan være et alternativ hvis tilstanden er forårsaket av binyrene. Siden pulsen er så høy er det sansynlig at dette er et problem i saltbalansen. Selv om jeg har i meg masse salt synes det ikke å hjelpe. Florinef virker ved å presse saltet inn i blodbanen.

Noen som har hatt tilsvarende plager og som har prøvd Florinef?