Side 16 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 151 til 160 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Blondies bok

Hei:-)

Så fint at det går rette veien! Jeg skjønner godt du er utålmodig mht å øke dosen. Tror egentlig kroppen tåler det litt i raske drag, når man har så mange symptomer på hypo. Jeg føler selv jeg har økt dosen raskt, men at det har gått bra, og at jeg nå er kommet opp på et mer decent nivå når det gjelder form, slik at jeg kan drøye mer med økningene.

Selv har jeg vært i kjempefin form i dag. Skjønner ingenting, er vel et par år siden sist jeg kjente meg sånn, men det er nok doseøkningen for ca fire uker siden som begynner å vise seg. Har vært i Lekeland med barna i to timer og føket rundt inni alle labyrintene, samt vasket litt i huset etterpå. Var i Lekeland for ca fem uker siden. Orket veldig lite, satt for det meste og kaldsvettet i kafeteriaen og ville bare hvile. Nesten all form for bevegelse var et ork, måtte ta sats for å gå opp en trapp omtrent.

Tror det er litt typisk at man får energi med en gang en doseøkning slår til, og så blir man full av optimisme osv, men så dabber det av igjen. Så jeg regner ikke med at min gode form i dag og i går vil holde seg. På mandag går jeg opp til 4 grain (240 mg).

Jeg håper at du fortsetter å oppleve medgang, Blondie. Tålmodighet er en dyd her, kjedelig nok. Som deg sliter jeg også med at vekten ikke går ned. Jeg håper at den vil gjøre det når formen er mer stabilt bra.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Hei.
    Har lest gjennom tråden din og såg at du etterlyste medikament til å styrke binyrene.
    Eg har brukt denne ei stund:
    http://www.vitaviva-info.com/da/Hels...ania-somnifera
    ---

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Aud Jorun Vis post
    Hei.
    Har lest gjennom tråden din og såg at du etterlyste medikament til å styrke binyrene.
    Eg har brukt denne ei stund:
    http://www.vitaviva-info.com/da/Hels...ania-somnifera
    Tusen takk, Aud Jorun
    Som du kanskje fikk med deg så bruker jeg barbasco pluss og er fornøyd med den. Kjenner du til om det er noen interaksjoner ved å bruke dissse to preparatene sammen?

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Det veit eg ingen ting om.
    ---

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Blondies bok

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    ...bruker jeg barbasco pluss og er fornøyd med den. Kjenner du til om det er noen interaksjoner ved å bruke dissse to preparatene sammen?
    Mig bekendt - ingen interaktioner, snarere tværtimod, gensidigt understøttende (ikke forveksles med ordet "forstærkende" ).

- Ashwagandha urt mot binyretrøtthet
    - Ashwagandha
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Mig bekendt - ingen interaktioner, snarere tværtimod, gensidigt understøttende (ikke forveksles med ordet "forstærkende" ).

- Ashwagandha urt mot binyretrøtthet
    - Ashwagandha
    Tusen takk
    Liker ikke å blande ting jeg ikke er kjent med.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

En liten oppdatering:
    Det føles som energinivået er på veg oppover. Selv om jeg ikke akkurat vil skryte av å være energisk. Mer slik at jeg ikke må ta så hyppige pauser i normalt husarbeid.

Er oppe i en dose på 210mg Erfa, eller 3 og en halv grains. Økte sist med 15 mg for en uke siden. Er veldig usikker på videre økning og har forsøkt å observere litt puls, BT og temp i den forbindelse. Men alle disse verdiene spretter opp og ned i hytt og pine, så jeg blir bare mer forvirret enn hjulpet av dette. Feks kan jeg ha hvilepuls når jeg vånker om morgenen på over 80, mens hvis jeg ligger litt om ettermiddagen er den på 60-tallet. Uansett spretter den i været når jeg reiser meg og ligger da på 115-130. Slik har jeg vært hele tiden, på lavere dose også. Temperaturen virker som den synker når jeg våkner for da er jeg varm og svett, motsatt av hvordan det egentlig skal fungere.

Det som er positivt oppe i det hele er at jeg stresser ikke. Føler meg psykisk stabil og opplever en tankegang som at "slik er det bare". Leser mye for å finne ut hvorfor det er slik, men kaver meg ikke opp, og har tro på at det blir bedre.

Som de fleste familier er vi avhengig av to inntekter og jeg har derfor ambisjoner om å være i full jobb igjen i desember. Om det går gjenstår enda å se. Men det er ikke mye valg føler jeg. Ser IKKE svart på det. Har en jobb jeg stortrives med, så jeg har virkelig lyst til å være der.

Er veldig mottagelig for råd og har noen spekulasjoner om at årsaken til mine svingende verdier kan ligge her. Noen som har erfaringer?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jo, hvilepulsen er variabel og kan ikke alene iallfall si noe.
    Med det samme men våkner er denne høy - vi skla jo igang. Kalles forøvrig "infarkt-timen" også - og trenger vel ingen forklaring.....
    Så er vel "timen" å dra det langt, men et kvarter er det nok.

Pulsen er jo en variator kroppen bruker om det er noe som skal skje, å en må være sikkr på at settingen er den samme om det skal sammenliknes.

Svingende verdier er egentlig det du skal ha, men du skal jo føle deg bra.
    Og det er jo vanskelig å si om de svingende verdiene er som de skal være, eller skyldes noe - omtrent som det du linker til.
    Jeg mener vel også at svingende form iallfall, har lett for å oppstå ved for lav dose.
    Nå som du er kommet såppas godt ivei, kan du ikke øke med mer enn du gjør, og bør vel vente helst to uker med neste også.
    Min vurdering er vel at du er på god vei da.....

Så kan det hende at du etter noen måneder på høy dose får andre symptomer som kan gå i retning av for høy dose - og da har du liksom kommet igang og må litt ned igjen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Svingende verdier er egentlig det du skal ha, men du skal jo føle deg bra.
    Og det er jo vanskelig å si om de svingende verdiene er som de skal være, eller skyldes noe - omtrent som det du linker til.
    Jeg mener vel også at svingende form iallfall, har lett for å oppstå ved for lav dose.
    Nå som du er kommet såppas godt ivei, kan du ikke øke med mer enn du gjør, og bør vel vente helst to uker med neste også.
    Min vurdering er vel at du er på god vei da.....
    Tusen takk for svar Finn
    Godt å få hjelp til å plassere disse forvirrende verdiene. Jeg har økt med 15mg med 10-12 dagers mellomrom og skal se om det er hensiktsmessig å vente lengre nå når jeg er opp i en såpass god dose.

Denne pulsen er plagsom, men oppleves mer som et binyreproblem enn noe annet. Dette fordi når jeg har hatt hyposymptomer tidligere har jeg hatt stablilt lav puls (rundt 50 på jobb) og lavere temperatur, rundt 36,6-36,8. Nå er begge deler høyere.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Økte dosen min fra 210mg til 225mg. Dette er tredje dagen jeg står på denne dosen og noe kjennes ikke helt bra. Har en diffus svak hodepine. Hører pulsen min nesten hele tiden (har ikke målt den), er sliten, og har hatt brystsmerter et par ganger under hvile, samme smerte som når jeg løp intervall før. Det kan være at jeg nå har nådd hypersymptomer på dosen og at jeg skal litt ned igjen. Men har jo vært forkjølet med snørr, hoste og har hatt feber (yes, Finn, feber)

Min mor er diagnostisert med angina, så jeg er jo arvelig belastet, selv om jeg på langt nær har samme problem med overvekt. Ellers har jeg før denne forkjølelsen og siste doseøkningen vært i bedre form. Ikke det helt store på energisiden, men bedre. Da bør jeg vel ned litt i dose igjen...15mg?

Side 16 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn