Viser søkeresultater 1 til 10 av 20

Hybrid View

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    oslo
    Meldinger
    121

Standard

kom over denne tråden nå. så det er fedon som er løsningen til alt ondt?? noen som har erfaring med dette? og hva skal man spise når man ikke liker egg? eller grøt? ser jo at det er en fedon-lege som har holdt foredraget, kan ikke stole blindt på at dette er eneste løsning da ...

formen min for tiden tilsier at jeg er villig til å prøve alt her. blir en helt ny måte å tenke mat på det her........

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Standard Sv: Medisinert, men ikke bra? Maten påvirker hormonene!

Sitat Opprinnelig skrevet av mammantileir Vis post
    kom over denne tråden nå. så det er fedon som er løsningen til alt ondt?? noen som har erfaring med dette? og hva skal man spise når man ikke liker egg? eller grøt? ser jo at det er en fedon-lege som har holdt foredraget, kan ikke stole blindt på at dette er eneste løsning da ...

formen min for tiden tilsier at jeg er villig til å prøve alt her. blir en helt ny måte å tenke mat på det her........

Fedon Lindberg er indremedisiner, så jeg tror nok at vi kan stole på rådene hans : ) Leser du en av bøkene hans, så forklarer han argumentene sine godt, og overbeviste meg i hvertfall : )! Forsøker følge hans råd, og klarer meg uten medisin, tross dia. Legen min kaller det fantastisk : )! Dessuten tjener han neppe fett på at vi kjøper mere egg og mandler... ; )

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Standard Sv: Medisinert, men ikke bra? Maten påvirker hormonene!

Fedon er indremedisiner ja, men ikke endokrinolog. I boka hans står det blant annet at "det er færre som tror at de har lavt stoffskifte som faktisk har det. Det er enkelt å diagnostisere hypothereose, det gjøres med en blodprøve. Har man sykdommen er den enkel å behanlde, man tar bare en pille og blir helt frisk"

Parafraserer her, men dere skjønner. Han mener stoffskiftesykdom ikke er så farlig, at den er enkel å diagnostisere og at alle blir helt friske av den enkle behandlingen (med Levaxin altså).

Ville dette forumet eksistere i det hele tatt hvis det var tilfelle?

Jeg tror godt man i det store og det hele kan følge Fedons råd som gode hvis man har stoffskiftetrøbbel (hvis man bare holder seg unna all soya han synes vi skal spise) men når det gjelder andre råd ville jeg vært skeptisk og kryssjekket med andre kilder

Ellers er det interessant og viktig det du skriver, klart at kosthold er viktig. Men også det er veldig individuelt blant annet fordi mange av oss har (ofte udiagnostisert) matallergi og matintoleranse som følgetilstand av inadekvat hypothereosebehandling og det varierer veldig hva vi reagerer på.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Medisinert, men ikke bra? Maten påvirker hormonene!

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Fedon er indremedisiner ja, men ikke endokrinolog. I boka hans står det blant annet at "det er færre som tror at de har lavt stoffskifte som faktisk har det. Det er enkelt å diagnostisere hypothereose, det gjøres med en blodprøve. Har man sykdommen er den enkel å behandle, man tar bare en pille og blir helt frisk"

Parafraserer her, men dere skjønner. Han mener stoffskiftesykdom ikke er så farlig, at den er enkel å diagnostisere og at alle blir helt friske av den enkle behandlingen (med Levaxin altså).

Ville dette forumet eksistere i det hele tatt hvis det var tilfelle?
    Ja, jeg forstår dig godt Lillepus Du har ret! Men, se dig alligevel omkring herinde - mange er havnet her fordi deres endokrinologer netop mener det samme.

Lindberg er i det mindste lovligt undskyld for, tankeløst at gentage efter endokrinologerne. Men i modsætning til dem, lykkes Lindberg at hjælpe sine patienter i en langt højere grad end endokrinologerne gør. Jeg tager ham lidt i forsvar, fordi jeg bare kender så mange som er blevet hjulpet af ham, mens jeg endnu ikke har mødt en eneste, som tilsvarende er blevet hjulpet af en skandinavisk endokrinolog i forhold til hypothyreose. Det skal man nærmest til Belgien efter, mens Lindberg i det mindste er til rådighed her.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Maten plyndres for næring
    Av Anisa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 6
    Siste melding: 22-04-13, 07:53
  2. Medisinert, men ikke bra? Maten påvirker hormonene!
    Av nora i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 19
    Siste melding: 01-04-10, 12:41
  3. Maten plyndres for næring
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 4
    Siste melding: 19-01-10, 08:45
  4. Påvirker stoffskiftet psyken?
    Av uheldig i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 11
    Siste melding: 19-07-09, 11:33
  5. Hormonene, hvor mye bestemmer de?
    Av Stina i forumet Andre hormoner
    Svar: 2
    Siste melding: 24-03-08, 00:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine