Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
Hei Hrstad,
Imponerende at du jobber nå:-)
At jeg jobber kan se fint og imponerer kanskje arbeidsministeren - men det er ikke annet enn dumt!!! å jobbe slik jeg er nå....
Jeg har så lite sykepengeret opptjent igjen at jeg dessverre ikke har noe valg, så lenge jeg står på beina må jeg. (Bortsett fra arbeidsgiverperiode og egenmeldinger som jeg må ty til innimellom) når jeg ikke kommer meg opp av senga om morgenen må jeg bare klare å komme meg igjennom på ett eller annet vis frem til nyttår for å klare full opptjening av sykepenger igjen - slik at jeg kan "få lov til" å være syk uten å miste penger eller jobben for den saks skyld.

Det gikk så hardt utover rettighetene jeg hadde opptjent med feilmedisinering, sykehusinnleggelse og alskens problemer tidligere da jeg brukte over et halvt år på å komme meg igjen. Selv om jeg jobbet gradert hele perioden bortsett fra 1,5 mnd. får jeg ikke noe igjen for det nå.Det er forsåvidt ingen nyhet og slik er systemet, men det øker iallefall ikke motivasjonen for å forsøke å jobbe så mye jeg klarer neste gang....

Det gikk så bra en periode fra tidlig sommer til slutten av august at både jeg og legen trodde dette skulle gå fint så derfor søkte vi ikke NAV om noen ytelser/arbeidsavklaring etc. Nå er det for tett innpå maxdato til at søknaden i det hele tatt vil bli behandlet før jeg står uten lønn/sykepenger - så det er ikke imponerende og et utslag av spesielt "god holdning"- kun ett utslag av velferdspolitikken som føres..

H:-)