Kjære heisann

Så spennende... Håper alt går bra for deg. Ikke gi opp om du ikke klarer alt på en gang, ja ikke om du ikke klarer alt etter ei god stund heller. For alt hva du gjør i riktig retning, kan nok være med på å gjøre deg bedre.

Når det gjelder sukker og sånn, så blir man jo litt avhengig av det, men det er ikke en så sterk form for avhengighet, så du klarer nok dette, selv om du kanskje detter noen ganger Så er det 'opp å 'tå'.

Så snill pappa du har

Men fælt å høre om disse bekymringene for barn(a). Grusomt å være i en slik situasjon. Mine beste ønsker her!

Det var merkelig det du skrev om at du fikk hyperthyreose pga p-piller. Når jeg fikk ITP første gang, så var legene veldig opptatt av om jeg hadde tatt noen form for hormoner. Jeg hadde da kun tatt p-piller i et halvt år, og har aldri kunnet ta dette siden - fordi de mente det kom pga dette, og de sa at jeg aldri noen sinne måtte bruke hormoner. Ja, ja, det ble jo veldig feil, ettersom jeg senere fikk hypotyreose og måtte ta hormoner. Dette var forresten i Danmark. Ved mitt andre utbrudd av ITP i Norge, så var det ingen som spurte om p-piller eller andre hormoner. Og for min del, så tror jeg mye er genetisk betinget/latent, men kan dette indikere at p-piller kan være en utløsende faktor til f.eks. autoimmune sykdommer (var din hyperthyreose av autoimmun karakter?)

Lykke til med alt sammen. Babysteps!!! - om nødvendig

Abra
Inspirerende å høre at det nytter. Lykke til med treninga