OPTIMIST!

Det som virkelig har hjulpet meg er strengt lavkarbo-kosthold og forsiktig opptrapping av styrketrening (lystbetont) og MYE frisk luft. Tur i skogen - type rusling. Spiser SUNN lav-karbomat. Følger ingen diett, og tar matlagingen litt som den kommer. Tar 1,5 dose omega 3 per dag og et vanlig vitamintilskudd. Har også skjermet meg selv mot psykisk stress, ved å rydde unna noen irritasjonsmomenter, gledes- og tidstyver i hverdagen. Sånn håper jeg å jeg takle normalt hverdagsstress bedre - når det kommer. For det gjør det jo - som småbarnsmams

Nå har jeg også vært på Aker for å ta en drøss med prøver.
Dette er for å kunne stille på kort varsel til timen estimert "før 20.11.10"...
Legen min (og Akers hormonlab) er litt småknurrete om dagen, for jeg er svakt hyperthyreotisk mht. blodverdier - og jeg føler meg FANTASTISK!
Likefullt har jeg fått beskjed om å trappe ned 50 mcg i uka, men det skal nok gå greit - for jeg er på 2x100 mcg per dag nå (for stress-belastningen er mindre enn normalt - og jeg har tatt av 4-5 kg pga. kostholdsomleggingen/økt fysisk aktivitet og forbrenning)
Til de som har lest/svart meg før: Takk!
Endelig får jeg fulle blodprøver, og det viser seg at jeg HAR Hashimoto´s.
Legen min mente å vite det fra 2005. I så fall har han aldri fortalt noe. Han følger allikevel godt opp, og har tilbudt meg prøver hver 4-6 uke en periode for å finne den nye "riktige" dosen ifht. symptomene mine OG prøvesvar.