1) Hvilken forskjellige årsaker finnes det til lavt stoffskifte, og hva kan man prøve før man begynner på medisiner for resten av livet? Jeg har visst litt lav t4, mens resten er visst ok. Er det da rett å begynne på medisiner? Legen sa han kunne skrive ut levaxin. Hmm... Har jo symptomene på lavt stoffskifte, men kan jo sikkert være MANGE andre årsaker.? Er en gutt på 22 år og er det ikke litt rart at jeg skal få denne diagnosen så tidlig? Leste at det var nesten bare eldre som fikk den?

2) Har hørt at det kan bare mangel på jod? Men legen sa at det var nesten ingen mennesker i norge som hadde jod-mangel?

3) Er tyroksinproduksjon noe som går opp og ned eller har man en kronisk sykdom hvis det først er lavt?

4) jeg hadde t4 på 12, og legen sa at det var vanlig for dem med lavt stoffskifte og ligge mye lavere på t4. Hva er deres erfaring på optimale verdier for dere på tsh, t3 og t4?

5) hva vil det si når alle mine verdier er fine bortsett fra t4? Jeg får jo omdannet til nok t3 så synes det er rart at bare t4 kan være lavt?

6) hvilke andre prøver enn t3, t4, tsh og anti tpo bør taes?

Synes dette er litt vanskelig og veldig nytt for meg..

Ble mye spørsmål, og er veldig takknemlig hvis noen kan svare