Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
19-05-10, 19:10 #1
Trenger råd for å få opp FT4
Hei alle sammen..

Fikk telefon fra en nær hysterisk fastlege om at jeg måtte komme innom pga. prøvesvar og ble naturlig nok litt bekymret. Helt til jeg hørte hva som var galt med prøvene. TSH på 0,42!! Damen ble sint når jeg begynte å le og sa at det var vel forventet når jeg hadde gått over til Armour. Jeg synes det var mye værre at FT4 har gått ned fra 18 til 14 og sa det nok var årsaken til at jeg har følt meg litt halveis i det siste etter å ha vært ganske bra noen måneder. FT3 er på 6,2 så det er ikke så galt.
Til min glede hadde jeg halvert Anti-TPO siden februar med alle tilskudd, kostholdsendringer osv. jeg virkelig har gått inn for. Fastlegedamen hadde ingen teori om hvordan dette kunne påvirke prøvene i tillegg til Armour - hvilket jeg heller ikke hadde forventet. Mitt håp er at hele anti-TPO har resignert og begynner å forstå at jeg har tenkt å vinne denne kampen.
, er så utrolig lei av disse antistoffene som har kludret det til for meg i snart 6 år.
Fikk hele ostoporosepraten.
Min mor har ostoporose så jeg spøker ikke med det og kan på grunn av min mor relativt mye om sykdommen, men er absolutt ikke redd for å få dette selv. Spurte legen om hun noengang hadde sett en kraftig orteoporosepasient og det hadde hun ikke. Min mor har alltid vært TYNN - det er ikke jeg. Sa jeg gjerne kunne ta en bentetthetsmåling en gang årlig istedet for å fortsette denne diskusjonen - det var imidlertid ikke nødvendig mente hun bare TSH kom seg opp på 0,5. Forstå det den som kan.
Bruker også Balderklinikken litt for å slippe å krangle til meg alle blodprøvene av mineraler og vitaminer jeg selv ønsker å få målt ganske ofte pga. kostholds,- og tilskuddsregime mitt men har ikke råd til å oppsøke dem en ekstra gang for dette akkurat nå. Har en time i slutten av juni så får vente å se hva jeg kan få til selv før det. Har også inntrykk av at min Balderlege er Levaxinfan - ville iallefall ikke skrive ut ERFA/Armour før hun var sikker på at jeg var optimalisert på Levaxin sist gang jeg var der. Hun er imidlertid mer opptatt av at binyrene ikke fungerer helt som de skal så det er en annen grunn til at jeg fortsetter å benytte Balderlegen litt. Med tanke på stoffskiftet er jeg ikke sikker på om jeg blir bedre ivaretatt der enn hos fastlegedamen. Orker ikke en runde til med bytte av fastlege akkurat nå så jeg må forsøke å sno meg rundt og løse problemet med FT4.
Ok til saken. Har ingen planer om å redusere iht. fastlegedamens anvisninger, (fra 1,5grain til 1 grain) men har da to problemer:
1.
Jeg vil gå tom for Armour for fort før hun vil skrive ut nytt. Vil også forsøke å få opp FT4. Levaxin har jeg i bøtter og spann. Noen som har erfaring med kombinasjon Armour/Levaxin for å få opp FT4 og kan gi noen råd?
2.
Har forøvrig ingen hypersymptomer om jeg øker Armour men ønsker ikke å gå høyere for fort da binyreprøvene mine har blitt litt værre (DHEA lav, kortisol i spytt har en peak ca. kl. 16:00 - rundt tiden på døgnet jeg er mest sliten - eller OK på skala, ACTH lav) så jeg må få ordentlig kontroll på dette først. Har ikke klart å lese meg til om dette også kan ha noe med mengden antistoffer å gjøre. Noen som vet?
Har utrolig mye stress på jobb om dagen og det hjelper jo ikke akkurat på. Vil ikke risikere å øke på med tyroksin av naturlig eller syntetisk art slik at binyrene ikke henger med selv om jeg selv tror jeg på litt sikt skal opp i dose.
Utrolig takknemlig om noen har noen råd..
H:-)
Lignende tråder
-
Trenger hjeeeeelp
Av Tryne i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 11-01-10, 14:57 -
Hei. Trenger hjelp
Av Månelys i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-10-08, 20:10 -
Ei til som trenger hjelp
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 11-05-07, 17:41 -
Trenger informasjon...
Av Therese i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 02-05-05, 18:07

Svar med sitat
Bokmerker