Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
Ja, alt er et ork!!!
Jeg kan umulig være alene??!!
Nej, du er i hvert fald ikke alene, Gunnda. Husker mit discus prolaps, jeg har fået ca. 7 år før jeg skiftede til Thyroid. En nerveskade, der bl.a. har påvirket nerven i benet var grunden til at det ene ben hævede helt vildt og jeg var derfor nødt til at bruge kompressionsstrømper. Sådanne uden tæer. De var frygteligt svære at få på og jeg var bare mere og mere svag på alle fronter. Det endte så med, at jeg havde disse strømper på i 3-4 uger uden at orke at tage dem af og på hver dag. Det var så slidsomt med de strømper, at jeg måtte nøjes med at klatvaske mig og kun "takket" være, at hypothyreose hæmmer sekretion af sved, at jeg ikke vækkede afsky ude blandt mennesker.

Det var hårdt, men det ville være hårdere at skulle håndtere disse stramme strømper hver dag, så jeg kan nemt tro på, at selv ganske almindelige (for alle andre) små, daglige gøremål kan føles så uoverkommelige, at man lader helt være.

Noget andet, lige så hårdt at gennemføre var hårvask. At vaske langt hår under en bruser og med strømper på var nærmest umuligt, så hårvask blev udført samtidigt med at strømperne skulle skiftes ud, med 3-4 ugers mellemrum. Godt jeg kunne flette håret, så de beskidte hår ikke var så iøjnefaldende....

Efter at strømperne kom af, håret var vasket og kroppen badet var jeg så udslidt, at jeg intet andet kunne end at gå i seng i flere timer, helst natten over, så det blev altid i weekenden, at der var tid nok til denne tur inkl. den nødvendige tid på langs, med så overvældende svaghed derpå, at jeg kunne end ikke løfte en kop kaffe op til læberne....

Ja, ja. Jeg kan godt forstå, at man kan stirre på sin tandbørste i flere minutter, og nærmest ikke kan løfte den op for at få børstet sine tænder. Jeg tror ikke, at ganske almindelige mennesker kan overhovedet forestille sig, at man kan blive så medtaget af denne "nemme" sygdom, at selv den gode opdragelse må give fortabt når det kommer til stykket....