Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Threaded View
-
18-11-09, 18:15 #11
Sv: Når blir jeg bedre? Hjelp!
Må jo dessverre si at jeg har lest mange slike "råd" fra behandlerapparatet.
Det kan jeg iallfall si med skråsikkerhet, at TSH er fullstendig uten gjøremål i kroppen din. Det finnes kun reseptorer på kjertelen for TSH, og den funker jo ikke. TSH er altså helt uten funksjon.
MEN.
I dag har man jobbet etter en TSH doktrine, som sier at doseringen skal være slik at TSH blir rundt 1, for det har jo friske mennesker.
Det er utrolig, men denne doktrinen er vedtatt av fagfolk satt til å hjelpe oss.
Og den har vært den mest ødeleggende faktor i den behandling vi har mottatt, den har ført til at legen fullstedig overser våre symtomer og kjører etter å dosere slik at TSH blir 1 - uansett hva vi skriker om !
Dette er jo et syn på behandling av syke mennesker som strider mot alt jeg trodde legeeden sto for.
Jeg opplevde også dette, og ble ikke bedre før jeg tok skjea i egne hender.
Så bygger doktrinen på faglige feil og nyere viten som har kommet til de siste 10år har parkert denne teorien på bedrevissernes alter.
For det første er ikke vi som friske mennesker. Vi har ikke en kjertel som forer oss med akkurat DE hormonene vi trenger til rett tid.
Vi må finne oss i å spise våre hormoner, og enten de er fra gris eller de er kunstige, så er de ikke våre egne.
Hvordan kan man tenke at TSH vil bli den samme når man tar vekk våre egne hormoner og erstatter alle dem med ett eneste kunstig produsert T4 ?
Kjertelen produserer jo 20% av kroppens stoffskiftehormon (fT3), resten kommer fra omdanningsprosessen fra T4 til T3.
Nå skal plutselig ALL fT3 komme fra omdanningen av det kunstige T4 vi spiser.
Da MÅ man jo bare dosere til en høyere fT4 enn den vi hadde, det kommer jo ikke noe bidrag fra kjertelen !
Og hva skjer med TSH når fT4 blir 20% høyere enn den var ??
Jo - det vet alle - TSH blir lav, kanskje null.
Så kjære deg - jeg har ikke lov å råde deg til noe annet enn det en lege har gjort, men jeg vil instendig råde deg til å utdanne deg så godt det går i din egen sykdom.
Det er ikke forbudt å tenke selv, og det er til sist du som er ansvarlig for din egen helse.
Ikke legen.
Du får sette deg godt til rette å google i vilden sky.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lio....mens jeg venter på Erfa
Av Babe i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 5Siste melding: 16-04-10, 14:04 -
Mens
Av Claudia i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 00:31 -
Kommer ikke inn på web siden til oftebro
Av gutt_81 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 3Siste melding: 29-05-07, 17:59 -
Kommer meg ikke etter omgangssyken
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 29-09-05, 22:43

Svar med sitat
Bokmerker