29.06 målte jeg D3 og det drøyer litt med svaret. Det kommer vel og vil bli postet. En foreløpig antagelse er at 25-OH er godt over 100.

10 dager forut for målingen sluttet jeg å ta D3-dosen.
Det jeg bare vil melde om - igjen - er at jeg fikk symptomer på lav stoffskifte etter få dager og måtte øke Armourdosen. 16G/uke ble for lite og jeg håper at en økning til 18G vil være nok. Men det er det for tidlig å ha noen mening om.
(det virker litt lite enda)

Et par grain i uka er jo ikke så mye, men det er nok til at jeg får symptomer ganske fort. Jeg merker altså en klar påvirkning av stoffskiftet når jeg inntar D3 - og når jeg ikke gjør det.
Og det virker foreløpig som det er relativt uavhengig av kroppens D-vitaminstatus. Dosepåvirkningen var jo størst i starten, når D3 status var lav.
Nå bør 25-OH være over 100 og likevel ser det ut til at Armourdosen påvirkes.

Noen av oss får ikke til å innta en stabil dose stoffsiftehormon som gir stabile provesvar. Er årsaken til dette at kroppens D-vitamin status varierer med årstiden ?

Mitt hovedspørsmål står ennå ubesvart : Trenger jeg en daglig D3-dose ?
Og - hvor utbredt er det i så fall blandt de som spiser stoffskiftehormoner ?

Nå er det gått ett år og en måned med D3-spising.
I den tiden har jeg merket at par symptomer har endret seg.
Mitt verste symptom er blitt mye bedre : Leggkrampene.
Leggene er ikke blitt helt bra, men de går aldri i låsekrampe mer. Det er fremdeles smerter når jeg strammer og strekker, men selve krampene ser ut til å være slutt.
Første gang jeg fikk leggkramper i livet, var samtidig med at jeg begynnte med Levaxin. Hvorfor vet jeg jo ikke, men det kom samtidig.

Den gang fikk jeg for første gang også noe underlig som likner soppinfeksjoner. De kommer sjelden og varer bare en dag eller to, og går over av seg selv.
Og det har jeg ikke hatt siden jeg begynte på D3 - noe som er helt uvanlig. Jeg må anta at det er helt slutt på dette, og at det skyldes at jeg har en høyere D-vitamistatus.