Viser søkeresultater 1 til 10 av 110

Threaded View

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    162

Standard

I Fellekatalogen (www.felleskatalogen.no) kan du lese om interaksjoner knyttet til de ulike legemidlene. Både for Levaxin og Liothyronin står følgende å lese:

"Ved samtidig inntak av kalsium reduserer kalsiumkarbonat absorpsjonen av T4, og bør tas med minst 2 timers mellomrom. Jern danner uløslige komplekser in vitro, og bør tas med minst 2 timers mellomrom."

Slik jeg tolker dette, vil inntak av brunost og melk sammen med Levaxin og Liothyronin motvirke effekten av de to sistnevnte.

I Felleskatalogen kan man også lese følgende om egenskapene til Levaksin:

"Absorpsjon: Variabel, men tilstrekkelig. Faste øker absorpsjonen. Den absolutte biotilgjengelighet er opptil ca. 80%, men det er funnet store variasjoner. "

Ettersom det gjerne går noen tid fra man inntar siste måltid til man legger seg, og man ikke spiser mens man sover, kan det kanskje det tenkes at kroppen bedre klarer ta opp virkestoffet når man inntar stoffet om kvelden? Hvis så er tilfelle, bør man oppleve samme virkning som ved økt dosering.
    Sist endret av Admin; 06-09-09 kl 14:47 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd
    Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn